مخالفت ایتالیا با فشار آمریکا برای تحریم ایران ایر

ایتالیا با وجود فشار آمریکا برای تحریم ایران ایر، با چنین درخواستی موافقت نکرده که این منعکس‌کننده ضعیف شدن نفوذ جهانی واشنگتن است.

به گزارش خبرآنی، بلومبرگ در گزارشی نوشت: آمریکا و متحدانش به دنبال تشدید فشار بر ایران با گسترش تحریم‌ها علیه تهران و دستیابی به خواسته‌های خود هستند. با این حال، شواهد نشان می‌دهد که حتی در میان هم‌پیمانان واشنگتن، همبستگی برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران وجود ندارد.

یک دیپلمات ارشد غربی که مایل نبود نامش فاش شود، اظهار کرد: با وجود درخواست‌ها و فشارهای آمریکا برای جلب رضایت ایتالیا برای تحریم شرکت هواپیمایی ایران ایر، به دلیل آنچه واشنگتن ارسال تسلیحات ایرانی به روسیه خوانده، رم با اعمال این تحریم‌ها موافقت نکرده است.

ناکامی آمریکا در تحقق اهداف تحریم‌ها نشان می‌دهد واشنگتن برای رسیدن به آنچه در سراسر جهان می‌خواهد، به سختی تلاش می‌کند و در حال از دست دادن قدرت نفوذ بر متحدان و دوستان خود است. کشورهای بیشتری خواستار پیوستن به گروه بریکس می‌شوند که خواستار ایجاد یک مرکز نفوذ جهانی جایگزین است.

نادیا شادلو، مقام ارشد سابق در دولت ترامپ و یکی از همکاران موسسه هودسون می‌گوید: کشورهای خارج از مدار آمریکا و رقیبانش، این قدرت نوظهور را می‌بینند و احتمالا می‌خواهند به آنها کمک کنند بین دو قطب بمانند و به جهان چند قطبی کمک کنند.

طبق گزارش بلومبرگ، موج تحریم‌ها که یکی پس از دیگری اعمال می‌شوند، مانع از تجارت کشورهایی مانند روسیه، چین و ایران نشده است. طبق اعلام موسسه هودسون، چین، راه‌هایی را برای تامین ۹۰ درصد از تراشه های مورد نیاز روسیه برای تولید موشک، تانک و هواپیما یافته است.

با وجود همکاری آمریکا با متحدانش برای حمایت از اوکراین، وادار کردن متحدان اروپایی به وضع اقدامات تحریمی علیه کشورهایی که تحت تحریم‌های سنگینی قرار دارند، برای واشنگتن بیش از پیش دشوار می‌شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.