بررسی ابعاد انفجار پیجرها در کمیسیون امنیت ملی مجلس

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، جزئیات جلسه فوق‌العاده کمیسیون را که به منظور بررسی ابعاد فنی حادثه تروریستی اخیر در لبنان برگزار شد، تشریح کرد.

وی افزود: این جلسه با حضور وزیر ارتباطات و تعدادی از معاونین ایشان، دستیار وزیر خارجه، مدیر کل غرب آسیا و شمال آفریقا، کارشناسان و نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس و اکثریت اعضای کمیسیون امنیت ملی در محل کمیسیون برگزار شد.

رضایی توضیح داد که در این جلسه، ابعاد مختلف عملیات تروریستی اخیر و انفجار پیجرها مورد بررسی قرار گرفت. وزیر ارتباطات در این زمینه توضیحاتی ارائه کرد و اعلام کرد که این عملیات نتیجه آلودگی صنعتی بوده و به صورت ترکیبی انجام شده است. همچنین بر لزوم بومی‌سازی تجهیزات مخابراتی تأکید شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: کارشناسان حاضر در جلسه نیز به ابعاد امنیتی این حادثه پرداخته و اعلام کردند که تامین‌کننده تجهیزات تحت اشراف اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بوده و این عملیات با پشتیبانی آمریکا انجام شده است. همچنین تأکید شد که دولت‌های مجارستان و تایوان نیز باید پاسخگو باشند.

وی بیان داشت: مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا نیز گزارشی از وضعیت منطقه ارائه داد و تأکید کرد که این حادثه تأثیری بر حمایت حزب‌الله از غزه نخواهد داشت. اعضای کمیسیون همچنین نگرانی خود را از احتمال بروز حوادث مشابه در ایران ابراز کردند و بر لزوم پیشگیری از چنین وقایعی تأکید کردند.

رضایی در پایان، بر اهمیت آمادگی برای مقابله با توطئه‌های دشمن، به ویژه در زمینه تروریسم سایبری و الکترونیک، تأکید و اعلام شد که این ماجرای پیجرها هیچ ارتباطی با شهادت شهید رئیسی و همراهان ایشان ندارد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.