ترکیه در صدر سفرهای هوایی 5 ماه ابتدایی سال

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی تعداد نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه امام خمینی (ره) در بازه زمانی اول فروردین امسال تا پایان مردادماه 23 هزار فروند بوده است.

این عملکرد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با 20 هزار فروند 15 درصد افزایش یافته است. بیشترین تعداد نشست و برخاست از مبدأ، مقصد ترکیه با 7557 فروند و کمترین نیز برای ونزوئلا با 5 فروند بوده است.

میزان اعزام و پذیرش مسافر در  فرودگاه امام 3 میلیون و 670 هزار نفر بوده که 17 درصد بیشتر از 5 ماه ابتدای سال گذشته است. بیشترین میزان جابجایی مسافر از مبدا،مقصد با 1.3 میلیون نفر به ترکیه و کمترین نیز با 59 نفر برای کشور ونزوئلا بوده است.

همچنین بررسی عملکرد فرودگاههای کشور نشان می‌دهد از ابتدای امسال تا پایان مردادماه جابجایی مسافر در بخش پروازهای داخلی 13 میلیون و 475 هزار نفر و در  بخش حمل‌ونقل بین‌المللی یک میلیون و 756 هزار نفر بوده که در مقایسه با 5 ماه سال قبل به ترتیب 7 و 30 درصد رشد را نشان می‌دهد.

فرودگاه‌های بین المللی مهرآباد و هاشمی‌نژاد مشهد به ‌ترتیب با 5 میلیون و 4 میلیون نفر بیشترین جابجایی مسافر را در مدت یاد شده داشته ‌اند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.