بساط پدیده تندیس فروشی با پول کثیف جمع می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی ، مسعود لطفی مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در نشست «اعتبار بخشی و ساماندهی برند» که در سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد، با اشاره به ایجاد یک بازار سیاه در حوزه ارائه جوایز گمراه‌کننده به صاحبان کسب و کار گفت: برخی با تبلیغات واهی از کسب و کارها دعوت میکنند تا جوایزی را به آنها ارائه کنند. این درحالی است که این جوایز یک‌مسیر گمراه کننده برای حوزه تولید و عرضه کالا و خدمات کشور است.

لطفی با اشاره به اینکه، سازمان مدیریت صنعتی سالهاست در حوزه رتبه بندی فعالیت میکند، اعلام کرد، ماده هشت قانون رفع موانع تولید در حوزه سامان دهی برند تعریف شده است، براین اساس کمیسیون ملی برند مدتی بعد از تصویب این حکم قانونی شروع به فعالیت  کرده است.

خودروسازی کشور نتیجه تفکر تولیدگرا عدم اهمیت به بازار است

در ادامه امیرحسین اسدی مدیر کل کسب وکار صمت با اشاره به ارائه تندیسهای تقلبی به صاحبان کسب و کار ،گفت: تفکر تولید گرا اصالت را بر تولید میدهد، در این تفکر اهمیتی به برند داده نمیشود ، خودروسازی در ایران خروجی این تفکر است.

اما در تفکر بازارگرا، به مشتری و خدمات پس از فروش اصالت بیشتری میدهم. طراحی، دارایی نامشهود و مالکیت معنوی و برند سازی در این تفکر اولویت بیشتری دارند. مدیرکل خدمات کسب و کار وزارت صمت با اشاره به اینکه، زیست بوم از پارکهای فناوری شروع میشود، گفت: در سال 94با حدود هفتاد میلیون مدیر برتر آی تی میشدم اما امروز نرخ این نوع جوایز به محدوده 250میلیون‌تومان رسیده است.

فعالیت 1000 موسسه فرهنگی در حوزه رتبه بندی و ارائه تندیس!

وی افزود، کمیسیون ملی برند با حضور دستگاههای مرتبط و بخش خصوصی شکل بدهد تا حوزه مدیریت برند سامان دهی شود.1000موسسه فرهنگی در حوزه رتبه بندی فعالیت میکنند، متاسفانه در اغلب این مراسم‌ها مسئولان ارشد از وزیر تا معاون وزیر حاضر می‌شوند. از این پس این جوایز باید تایید سازمان مدیریتی صنعتی برگزار شود.

در ادامه این نشست شاه میرزایی معاون وزیر صمت در این جلسه گفت: براساس آخرین مذاکره با مسئولان ارشد صمت در دولت چهاردهم موضوع احیای کمیسیون برند مورد تایید قرار گرفته است، براین اساس برند و تبلیغات کسب و کارها سامان دهی خواهد شد.

وی افزود، بر اساس سیاستهای جدید، ازکسب و‌کارهایی که به پشیتبانی تبلیغاتی نیاز دارند حمایت خواهد شد. به عبارت دقیق تر از برندهای ایرانی و مجموعه‌هایی که این برندها را ایجاد میکنند حمایت خواهد شد. البته هر برندی در ایران ثبت میشود الزاما یک برند ایرانی نیست. باید اولویت یابی شود تا کسب و کارهای دانش بنیان و اشتغال زا در اولویت این حمایت قرار گیرند.

بساط پدیده تندیس فروشی با پول کثیف جمع می‌شود

معاون وزیر صمت تاکید کرد، گاهی دیده می‌شود یک برند ایرانی در صنایع اولویت دار ایجاد شده اما آن شرکت فقط با روشهای متقلبانه برای خودش رزومه ایجاد میکند، در واقع از تندیس فروشی برای ارزیابی و ارتقای برند استفاده میکند که این موارد باید سامان دهی شود.

و افزود، در واقع برخی با پول کثیف تندیس فروشی میکنند که طبق مصوبه کمیسیون برند باید این مسأله سامان دهی شود. در جلسه این کمیسیون وزارت ارشاد، شهرداریها، مرکز مالکیت  معنوی و.... حضور داشته اند تا با صلاحیت ارزشیابان برند در بخش خصوصی تایید، بساط پدیده تندیس فروشی جمع شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

پدیده تندیس فروشی

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.