اتحادیه اروپا تشدید تنش‌ها در سودان را محکوم کرد

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تشدید تنش‌ها در جنوب غرب سودان را محکوم کرده و نسبت به وضع تحریم‌های بیشتر علیه این کشور هشدار داد.

به گزارش خبرآنی، جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، این اتحادیه آماده وضع تحریم‌های جدید از جمله علیه چهره‌های ارشد سودان است و بر تعهد بروکسل در جلوگیری از یک «نسل کشی دیگر» در منطقه تاکید کرد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، این اظهارات از سوی بورل در حالی مطرح شد که درگیری بین نیروهای واکنش سریع سودان و نیروهای مسلح این کشور تشدید شده است.

در بیانیه اتحادیه اروپا بر وضعیت بحرانی «اردوگاه زمزم»، بزرگترین اردوگاه آوارگان داخلی سودان و بر پایبندی به قطعنامه ۲۷۳۶ شورای امنیت سازمان ملل تاکید شده است که خواستار توقف فوری «محاصره» منطقه الفشر در جنوب غرب سودان توسط نیروهای واکنش سریع این کشور است.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین از تمامی طرف‌های درگیر در تنش‌های سودان از جمله حامیان منطقه‌ای خواست تا به قوانین بشردوستانه احترام گذاشته و حفاظت از غیرنظامیان و دسترسی بی چون و چرای آنها به کمک‌های بشردوستانه را تضمین کنند.

این مقام اتحادیه اروپا همچنین به رهبر نیروهای واکنش سریع سودان و نیروهای مسلح سودان تاکید کرد تا در مذاکرات صلح حضور یابند.

وی همچنین خواستار توقف حمایت‌های کمک کنندگان منطقه‌ای و بین المللی در دامن زدن به این درگیری شد.

بر اساس اعلام سازمان ملل، سودان از آوریل گذشته میلادی صحنه درگیری بین نیروهای مسلح و واکنش سریع است که در این میان به کشته شدن ۱۲۲۶۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۳۳ هزار نفر دیگر منجر شده است.

بحران انسانی همچنان بدتر می‌شود زیرا نزدیک به ۶.۸ میلیون نفر خانه‌های خود را ترک کرده‌اند و به دنبال امنیت در داخل سودان یا کشورهای همسایه هستند.

چندین توافق آتش بس با میانجی گری عربستان و آمریکا با هدف توقف جنگ در سودان نیز به بن بست خورده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.