نهمین سالگرد فاجعه منا؛ ادای احترام به شهدای منا و مکه

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، همزمان با دوم مهر، سالگرد شهدای فاجعه غم‌بار منا و سقوط جرثقیل در مسجدالحرام در سال 94 و مکه در سال 66 و هفته دفاع مقدس، حجت الاسلام‌والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب؛ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و سید عباس حسینی؛ رئیس سازمان حج و زیارت به همراه معاونین خود بر مزار شهدای فاجعه منا، مکه و دفاع مقدس در بهشت زهرا(س) حضور یافته و به مقام شامخ آنان ادای احترام کردند.

سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت ضمن تجلیل از مقام شامخ این شهدای گرانقدر با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل علوّ درجات را برای این عزیزان از درگاه خداوند منان مسئلت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب و رئیس سازمان حج و زیارت و همراهان همچنین با حضور بر مزار شهدای حج خونین سال 66 و شهیدان عالی‌مقام بهشتی، رجایی، باهنر و شهدای حادثه هفتم تیر 1360، با نثار گل و قرائت فاتحه، یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند و در گلزار شهیدان سرافراز به ارواح مطهر مدافعان اسلام و ایران اسلامی ادای احترام کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در حاشیه این برنامه از مقام شهدای مظلوم مکه و فاجعه منا تجلیل کرد و گفت: آنان در حالی به دیدار معبود شتافتند که در مواقف انبیا بودند و در بهترین زمان و مکان به لقاءالله پیوستند و اجر خود را از خدا گرفتند.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه مسئولان حج و زیارت در این سال‌ها همواره پیگیر احقاق حقوق شهدای منا و مسجدالحرام بوده‌اند، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که «یاد و خاطره شهدای منا نباید فراموش شود» و مسئولان مجموعه حج و زیارت نیز به همین مناسبت در سالگرد شهادت این عزیزان بر سر مزارشان حاضر شده و یاد و خاطره آن‌ها را گرامی می‌دارند.

گفتنی است در فاجعه تلخ و غم‌بار منا که همزمان با روز عید قربان در موسم حج سال 1394 در مسیر رمی جمرات به وقوع پیوست، هزاران تن از زائران خانه خدا از جمله 464 زائر ایرانی در حال احرام به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.