خاموشی تابستانی به آرژانتین رسید

آرژانتین قصد دارد در تابستان امسال نیمکره جنوبی با پیش‌بینی‌هایی که از دمای بالا و افزایش استفاده از وسایل سرمایشی مطرح است، به خاموشی برنامه‌ریزی شده برق متوسل شود تا پاسخگوی تقاضا بماند.

به گزارش خبرآنی، گیلرمو فرانکوس، رئیس هیئت دولت آرژانتین به «رادیو میتر» گفت: دولت پس از سال‌ها کوتاهی که باعث شده شبکه قادر به پاسخگویی به اوج تقاضای ناگهانی نباشد، سرگرم برنامه‌ریزی برای خاموشی برق است.

فرانکوس گفت: دولت به دنبال توافق با کاربران صنعتی است که در زمان کمبود گاز طبیعی هم دولت‌ها چنین توافقی را انجام داده‌اند.

الگوی اقلیمی لانینا که در سطح جهانی شکل گرفته، تابستان آرژانتین را گرم‌تر و خشک‌تر از حد معمول کرده است.

پس از آن که توزیع‌کنندگان برق تحت فشار کنترل قیمت‌ها، نتوانستند از هزینه نگهداری بربیایند، این کشور آمریکای جنوبی در سال‌های اخیر، با خاموشی‌های غیرمنتظره تابستانی روبرو بوده است.

هر چند مسئله افزایش قیمت برای توزیع کنندگان برق پس از به قدرت رسیدن خاویر میلی، رئیس جمهور لیبرتارین رفع شده، اما مشکلات در قسمت‌های دیگری در شبکه باقی مانده است؛ به خصوص، آرژانتین خطوط انتقال فشار قوی کافی برای رشد تولید برق با نیروگاه‌های جدید ندارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اولین بار نیست که دولت آرژانتین اعلام می‌کند ممکن است نیاز به خاموشی برنامه ریزی شده باشد. ادواردو چیریلو، معاون وزیر انرژی، در ژانویه هشدار داده بود و دانیل گونزالس، یک مقام بخش انرژی و معدن نیز در اوایل ماه جاری به احتمال خاموشی برق اشاره کرده بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.