لندن شهرک‌نشینان صهیونیست را به تحریم‌های مضاعف تهدید کرد

وزیر امور خارجه انگلیس هشدار داد که اگر خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری ادامه داشته باشد، لندن تحریم‌های تازه‌ای را علیه آن‌ها وضع خواهد کرد.

به گزارش خبرآنی، «دیوید لمی» وزیر خارجه انگلیس امروز (یکشنبه) با اشاره خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست علیه ساکنان کرانه باختری، هشدار داد که لندن تحریم‌های تازه‌ای علیه شهرک‌نشینان را در دست بررسی دارد و در صورت تداوم تنش‌آفرینی صهیونیست‌ها، این تحریم‌ها را اجرایی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت انگلیس در سال میلادی جاری در ۲ نوبت (فوریه و مه) تحریم‌هایی را علیه شهرک‌نشینان افراطی که فلسطینیان را در کرانه باختری مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند، وضع کرد. وزیر خارجه انگلیس که در پی پیروزی حزب کارگر در انتخابات ماه ژوئیه روی کار آمده، هشدار داد دولت جدید انگلیس هم در صورت تداوم خشونت‌های شهرک‌نشینان، تحریم‌های مضاعفی علیه آنان وضع خواهد کرد.

دیوید لمی ضمن به‌رسمیت‌شناختن آنچه او آن را «نگرانی‌های امنیتی به‌حق اسرائیل در کرانه باختری» خواند، تصریح کرد: «رفتارهای تنش‌آفرین و افزایش وخامت تنش‌ها ما را بسیار نگران کرده است. شفاف می‌گویم. اگر ناچار شویم، اقدام خواهیم کرد. من با همتایان اروپایی خود و به‌ویژه گروه هفت دراین‌رابطه در تماس هستم. در حال حاضر تحریم تازه‌ای اعلام نمی‌کنم، اما این گزینه با جدیت روی میز است و بسیار نگران هستم.»

لندن شهرک‌نشینان صهیونیست را به تحریم‌های مضاعف تهدید کرد
شهرک‌نشینان افراطی مزارع فلسطینیان در کرانه باختری را به آتش کشیدند

جنگ غزه موجب تشدید تنش‌ها در کرانه باختری شده است. از هفتم اکتبر تاکنون، خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته و آن‌ها از حمایت کابینه راست افراطی رژیم اشغالگر برخوردار هستند.

یورش به خانه‌ها و مزارع فلسطینیان در روستاهای فلسطینی به امری عادی تبدیل شده و ارتش رژیم صهیونیستی نه‌تنها با آن مقابله نمی‌کند، بلکه از شهرک‌نشینان افراطی حمایت به عملی می‌آورد. وارد این کرانه شده که در غزه فعالیت کرده است.

پیش‌تر روزنامه عبری «هاآرتص» گزارش داد کشتار غیرنظامیان در مقیاسی که پیش از جنگ غزه غیرقابل‌تصور بود، به یک روال عادی تبدیل شده و سرکوب اقتصادی شدیدی علیه فلسطینیان در کرانه باختری در جریان است. بر اساس این گزارش، اگر این روند ادامه یابد، در نهایت کرانه باختری شاهد افزایش خشونت و تنش روزانه بین فلسطینی‌ها، شهرک‌نشینان و ارتش رژیم صهیونیستی بوده و غزه‌ای دیگر رقم خواهد خورد.

داده‌های سازمان حقوق بشری «بت‌سلیم» مستقر در اراضی اشغالی نشان می‌دهد که از عملیات طوفان الاقصی تا امروز، صهیونیست‌ها دست‌کم ۶۲۱ فلسطینی را در کرانه باختری به شهادت رسانده‌اند و داده‌های سازمان ملل حاکی از آن است که دست‌کم ۱۴۰ نفر از این افراد در حملات هوایی به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.