تهدید آمریکا به افزایش تحریم نفتی روسیه

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از راشاتودی، یک مقام ارشد آمریکایی روز پنجشنبه فاش کرد که کاخ سفید ممکن است تحریم‌های جدیدی را علیه بخش انرژی روسیه اعمال کند.

طبق گفته دالیپ سینگ، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در امور اقتصاد بین الملل، تحریم‌های مربوط به تجارت نفت روسیه ممکن است سخت‌تر شود، چرا که فروش نفت خام هنوز یکی از منابع اصلی درآمد برای مسکو به شمار می‌رود.

سینگ در مصاحبه‌ای با بنیاد کارنگی توضیح داد: فکر می‌کنم ما به نقطه‌ای نزدیک شده‌ایم که می‌توانیم درباره یک رژیم محدودیت‌های بسیار سخت‌تر صحبت کنیم.

این مقام آمریکایی توضیح داد که محدودیت‌های جدید هم ناوگان حمل و نقل نفت و هم مقدار نفت خامی را که روسیه اجازه دارد به بازار عرضه کند، تحت تأثیر قرار خواهد داد.

در واکنش به این هشدارها، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، به خبرگزاری ریانووستی گفت که برنامه‌های آمریکا برای تشدید تحریم‌ها علیه عرضه نفت روسیه «یکی از عناصر فشارهای سیاسی و روانی بر جامعه تجاری روسیه» است.

وی تصریح کرد: تهدیدها و فشارها تنها ابزار باقی‌مانده در جعبه ابزار سیاست خارجی آمریکا هستند.

ریابکوف افزود: می‌خواهم به همه هشدار دهم که اهمیت اقداماتی که آمریکا در حال انجام است را بیش از حد ارزیابی نکنند. بخش‌های کلیدی از صنعت انرژی ما برای مدت طولانی تحت تحریم بوده‌اند. این تحریم‌ها کاملاً نامشروع هستند و ناشی از ناتوانی آمریکایی‌ها، به‌عنوان کسانی که خود را حاکمان جهان می‌دانند، می‌باشد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.