بلاتکلیفی مستمری‌بگیران بهزیستی؛ آمارهای ناقص تمامی ندارد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، پس از انتشار اخباری در خصوص عدم قطع یارانه برخی مستمری بگیران بهزیستی، تعدادی از این افراد در تماس با پایگاه خبری خبرآنی در خصوص عدم پرداخت اصل مستمری و یا معوقات مربوط به ماه‌های گذشته تاکید داشتند.

رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نیز روز گذشته در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده بود که یارانه و مستمری هیچکدام از افراد تحت پوشش بهزیستی قطع نشده است. وی تاکید کرده که اگر افرادی در لیست سال 1403 بودند اما از فروردین تا شهریورماه به هر دلیلی مستمری دریافت نکرده‌اند، به سازمان بهزیستی و مسئولان رفاه و کار قول دادیم که این نفرات را لحاظ کنیم.

گفتنی است، با وجود این اظهارات و تایید اینکه عده‌ای از مستمری بگیران بهزیستی معوقات پرداخت نشده‌ای دارند که در انتظار پرداخت آن هستند، اما اطلاعات بیشتری در خصوص تعداد این افراد و همچنین مقدار باقی مانده مستمری آنها که باید مورد توجه قرار بگیرد وحتی زمان احتمالی پرداخت، اعلام نشده است.

از سوی دیگر با توجه به اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و سازمان برنامه و بودجه کشور یکی از عوامل بی‌نظمی پیش آمده در پرداخت‌ها، خروجی‌ها و ورودی‌های اعلامی از سوی بهزیستی بوده است و این نکته ذکر شده که تعداد مستمری بگیران جدید معرفی شده از سقف بودجه برای این منظور بیشتر بوده است.

بلاتکلیفی مستمری‌بگیران بهزیستی با وجود ابهامات آماری متعدد

با این وجود هیچگونه آماری در این زمینه نیز اعلام نشده است. در حقیقت تنها با ارائه آماری در خصوص پرداختی‌ها انجام شده از ابتدای سال اشاره شده که نسبت برش بودجه 107 درصد پرداختی‌ها انجام شده است. این پرداخت‌ها نیز در شرایطی انجام شده که تنها حدود 56 درصد منابع محقق شده است.

با توجه به مواردی که به آن اشاره شد، ابهامات متعددی در این زمینه وجود دارد که به همین دلیل نیز شاهد سوالات متعدد مستمری بگیران بهزیستی هستیم. با توجه به این شرایط از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و سازمان بهزیستی انتظار می‌رود در خصوص ابهامات به وجود آمده شفاف‌سازی کنند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.