متن طرح الزام دولت به تروریستی اعلام کردن ارتش کانادا

به گزارش خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، پس از اینکه دولت کانادا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تروریست اعلام کرد در پاسخ به این اقدام نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح الزام دولت به تروریستی اعلام کردن ارتش و نیروهای مسلح و امنیتی وابسته به دولت کانادا را تدوین کردند.

طرح الزام دولت به تروریستی اعلام کردن ارتش و نیروهای مسلح و امنیتی وابسته به دولت کانادا در جلسه علنی روز (یکشنبه سوم تیرماه سال جاری)  قوه مقننه از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شد.

طرح مذکور برای بررسی جزئیات به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع شده که پس از بررسی‌های لازم، گزارش کمیسیون برای ارزیابی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

بنابراین گزارش، حمیدرضا حاجی بابائی نایب رئیس مجلس پس از اعلام وصول این طرح در این باره گفت: دولت کانادا که از حامیان سرسخت کودک کش صهیونیستی و هیچگونه ارزشی برای حقوق بشر قائل نیستند متاسفانه اخیرا سپاه پاسداران پر افتخار جمهوری اسلامی را که برای مبارزه با تروریست در منطقه صدها شهید تقدیم جهان، اسلام و حقیقت کرده است را تروریست اعلام کرد.

نایب رئیس مجلس بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در طرحی که با قید فوریت پیگیری خواهد شد این اقدام نابخردانه دولت کانادا را در رابطه با این اقدام ناشایست آنها با قدرت محکوم می‌کنند و طرحی را تصویب می‌کنند که ارتش دولت کانادا تروریست اعلام شود تا از این به بعد هیچ کشوری به خود اجازه ندهد در مورد نیروهای مسلح پرافتخار ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نماد مردمی و حق طلبانه و نماد شهادت طلبی برای حقیقت است را این چنین مورد هجمه قرار دهد. ان شاءالله نمایندگان ما پرقدرت این حرکت را محکوم می‌کنند.

متن طرح به شرح ذیل است:

مقدمه(ﺗﻮجیهی ﺩﻻﯾﻞ):

از آنجا که دولت کانادا در راستای همکاری با دولت تروریست، نژاد پرست و غاصب فلسطین، طی اقدامی سخیف و ابلهانه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که قهرمان مبارزه با تروریست بین المللی از جمله گروهک جنایتکار داعش(دستپرورده آمریکا) را تروریست اعلام نموده است، لذا نمایندگان امضا کننده طرح، در قبال این اقدام خصمانه، درخواست تصویب ماده واحده پیشنهادی را دارند.

عنوان طرح: طرح الزام دولت به تروریستی اعلام کردن ارتش و نیروهای مسلح و امنیتی اطلاعاتی وابسته به دولت کانادا

ماده واحده: دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است؛ ارتش، نیروهای مسلح و سازمانهای امنیتی و اطلاعاتی وابسته به دولت کانادا که حامی رژیم تروریست و نژاد پرست صهیونیستی غاصب فلسطین است را در زمره سازمانهای تروریستی جهانی اعلام و نهادهای مزبور و فرماندهان آنان را تحریم نماید. این مصوبه تا تغییر رویه دولت کانادا از رژیم تروریستی غاصب فلسطین، ادامه دارد و لغو آن منوط به مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.