رسانه آمریکایی: انفجار پیجرها نشان دهنده ذهنیت تهاجمی اسرائیلی‌هاست

رسانه آمریکایی در مقاله‌ای با استناد به اظهارات مقامات کنونی و سابق غربی و صهیونیستی، گزارش داد رژیم صهیونیستی مواد منفجره را برای عملیاتی ویژه‌تر در پیجرهای حزب‌الله قرار داده بود، اما در زمان نامناسبی این کارت خود را سوزاند.

به گزارش خبرآنی، بقایای پیجرهای منفجرشده حزب‌الله لبنان سرنخ‌هایی هستند که نشان می‌دهند رژیم صهیونیستی چگونه این حمله را سازماندهی کرده است. به گفته مقامات امنیتی غربی و رژیم اشغالگر، این حمله بخشی از تلاش پیچیده و ده‌ساله صهیونیست‌هاست برای نفوذ به حزب‌الله و اجرای این عملیات.

علائم موجود روی اجزای قطعات الکترونیکی پیجرها به یک تولیدکننده در تایوان و یک شرکت صوری در مجارستان می‌رسد، شرکت‌هایی که گفته می‌شود توسط سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مدیریت یا تأسیس شده تا نقش تل‌آویو را در ارسال این قطعات مرگ‌بار به حزب‌الله پنهان کند. مقامات امنیتی در یکی از کشورهای اروپایی نیز در حال بررسی این هستند که آیا یک شرکت صوری دیگر در این کشور مسئولیت فروش پیجرها را بر عهده داشته است.

مقامات کنونی و پیشین در گفت‌وگو با واشنگتن‌پست گفتند این عملیات بخشی از تلاشی چندجانبه توسط رژیم صهیونیستی در دهه گذشته است که صهیونیست‌ها آن را قابلیت «دکمه قرمز» نامیده‌اند، یعنی نفوذ بالقوه و ویرانگر به یک دشمن احتمالی که ممکن است ماه‌ها یا حتی سال‌ها غیرفعال بماند و در زمان مناسب، فعال شود.

در روز سه‌شنبه چند هزار دستگاه پیجر در لبنان منفجر شد که به شهادت دست‌کم ۱۲ نفر منجر شد و بیش از ۲۸۰۰ نفر را مجروح کرد. سپس در روز چهارشنبه در موج دیگری از این انفجارها، بی‌سیم‌های مورد استفاده توسط اعضای حزب‌الله منفجر شد که این بار هم ۲۵ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۶۰۰ نفر مجروح شدند. همچنین حزب‌الله لبنان در روز جمعه اعلام کرد که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه بیروت ۱۶ نفر به شهادت رسیده‌اند، از جمله «ابراهیم عقیل» فرمانده حزب‌الله. این حمله همچنین ۶۶ مجروح به دنبال داشت.

رسانه آمریکایی: انفجار پیجرها نشان دهنده ذهنیت تهاجمی اسرائیلی‌هاست
انفجارهای لبنان

به گفته منابع رسانه آمریکایی، این‌گونه حملات معمولاً مقدمه‌ای برای یک تهاجم گسترده‌تر هستند و برای ایجاد هرج و مرج و تضعیف توان دفاعی نیروها در ساعات اولیه حمله استفاده می‌شوند، اما مشخص نیست که رژیم صهیونیستی چرا در این برهه زمانی این دکمه قرمز را فشرده و پیجرها را منفجر کرده است. برخی کارشناسان می‌گویند احتمالاً رژیم صهیونیستی نگران بوده است که حزب‌الله از این نقشه آگاه شده باشد.

به گفته منابع صهیونیست که از نقشه پیجرها آگاه بودند، عملیات «دکمه قرمز» امکانی است که می‌توانید هر زمان که لازم بود از آن استفاده کنید، اما انفجار این دستگاه‌ها در هفته گذشته بر اساس برنامه قبلی انجام نشد و در زمانی که این نقشه طراحی می‌شد، قرار نبود در چنین شرایطی اجرا شده و پیجرها در یک روز معمولی منفجر شوند.

به گزارش واشنگتن‌پست، یک مقام اطلاعاتی دیگر رژیم صهیونیستی گفت این انفجارها نقطه اوج سرمایه‌گذاری چندین ساله رژیم اشغالگر برای نفوذ در ساختارهای ارتباطات، لجستیک و تدارکات حزب‌الله بوده است. این در حالی است که صهیونیست‌ها ناچار شدند در یک پنجره زمانی نامناسب از این کارت خود استفاده کنند.

رسانه آمریکایی: انفجار پیجرها نشان دهنده ذهنیت تهاجمی اسرائیلی‌هاست
انفجار بی‌سیم‌ها در لبنان

از سوی دیگر، یک مقام اطلاعاتی سابق آمریکا به واشنگتن‌پست گفت تصمیم رژیم صهیونیستی برای تجهیز دستگاه‌ها به مواد منفجره به‌جای نصب تجهیزات برای شنود اطلاعاتی، نشان‌دهنده «ذهنیت تهاجمی» صهیونیست‌ها بوده و حاکی از آن است که نتانیاهو قدرت‌نمایی را نسبت به تحقق اهداف ملموس و راهبردی ترجیح می‌دهد.

برخی تحلیلگران نیز با اشاره به ماهیت تهاجمی این حمله، گفتند هدف اصلی از این عملیات کشتن و مجروح کردن افراد بوده است و پرسش‌های اخلاقی زیادی به وجود می‌آید. یک مقام پیشین رژیم صهیونیستی مدعی شد صهیونیست‌ها تا حد ممکن تلاش کردند تا تنها افراد مشخصی از این انفجارها آسیب ببینند. این در حالی است که دست‌کم ۲ کودک لبنانی در این انفجارها به شهادت رسیدند.

بر اساس این گزارش، صهیونیست‌ها از مجموعه‌ای از شرکت‌های صوری و کاغذی برای بمب‌گذاری در پیجرهای حزب‌الله استفاده کرده‌اند و در سوابقی که از بنیان‌گذاران این شرکت‌ها موجود است، نشانه واضحی از ارتباط آشکار میان این شرکت‌ها و مقامات صهیونیست دیده نمی‌شود. ازاین‌رو، مشخص نیست که آیا مدیران شرکت‌ها از اینکه در چنین عملیاتی دخیل شده‌اند آگاه بوده‌اند یا خیر.

هنوز مشخص نیست که این پیجرها در کارخانه‌ها آلوده شده‌اند یا صهیونیست‌ها مخفیانه آن‌ها را آلوده کرده‌اند، اما مقامات امنیتی آمریکا و غرب گفتند این احتمال وجود دارد که نصب مواد منفجره در داخل پیجرها در داخل اراضی اشغالی انجام شده باشد تا از خطرات فاش‌شدن عملیات یا بروز حادثه در خاک دیگر کشورها جلوگیری شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.