خانواده‌ها نگران نباشند؛ ثبت‌نام دانش‌آموزان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، علیرضا کاظمی امروز در حاشیه مراسم اقامه نماز جماعت در مدارس کشور، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نماز مأموریت همگانی ما است. فلسفه خلقت، اقامه نماز است. در تمامی مدارس کشور زنگ نماز داریم و به تمامی مدیران تأکید کرده‌ایم که به این موضوع و برگزاری آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

پرداخت مطالبات فرهنگیان نیازی به اطلاع‌رسانی ندارد

وی در خصوص پرداخت مطالبات فرهنگیان اظهار کرد: از همه خواهش دارم که در مورد مبالغ پرداختی به فرهنگیان صحبت نکنیم؛ زیرا ضرورتی به اطلاع‌رسانی در این باره وجود ندارد. اگر فردی اظهارنظری کرده، نظر شخصی او است و من در جریان آن نیستم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بنده نماینده معلمان هستم و تمام تلاش خود را برای پیگیری مطالبات فرهنگیان به کار می‌برم. هرگاه به نتیجه‌ای رسید، فرهنگیان خودشان مطلع خواهند شد و به نظر من نیازی به اعلام عمومی ندارد.

ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع با سیاست‌های دقیق‌تر

کاظمی در مورد ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع گفت: دانش‌آموزان اتباع، مانند همیشه ثبت‌نام می‌شوند؛ اما با سیاست‌های دقیق‌تر و بهتر.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ظرفیت مدارس در قرچک و ورامین تکمیل شده و دانش‌آموزان اتباع و ایرانی موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، گفت: دانش‌آموزان ایرانی ثبت‌نام می‌شوند و اگر کسی موفق به ثبت‌نام نشده، به دلیل عدم مراجعه خودشان است. دانش‌آموزان سه ماه تابستان فرصت داشتند، اما برخی مراجعه نکردند و حالا به دنبال ثبت‌نام هستند.

مدارس ظرفیت ثبت‌نام دارند

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بخشی از عدم ثبت‌نام‌ها به دلیل مهاجرت و جابجایی خانواده‌ها است. برخی از یک منطقه به منطقه یا شهر دیگر نقل مکان کرده‌اند و آنها نیز در مدارس ثبت‌نام خواهند شد. من به شما قول می‌دهم که هیچ دانش‌آموزی بدون کلاس نخواهد ماند. اطمینان می‌دهم که ادعای پر شدن ظرفیت مدارس صحیح نیست.

600 هزار دانش‌آموز اتباع در کشور

کاظمی ادامه داد: ابتدا دانش‌آموزان ایرانی ثبت‌نام می‌شوند و سپس دانش‌آموزان اتباع، که آنها نیز هم‌میهنان عزیز ما هستند. تمامی تمهیدات لازم برای ثبت‌نام این دانش‌آموزان اتخاذ شده و در حال حاضر حدود 600 هزار دانش‌آموز اتباع در کشور داریم.

آمار اشتباه ثبت‌نام نکرده‌ها

وی در پاسخ به شایعات مربوط به ثبت‌نام نکردن 700 هزار دانش‌آموز گفت: این آمارها صحیح نیست. نسبت ثبت‌نام دانش‌آموزان امسال در بالاترین درصد خود در تاریخ آموزش و پرورش قرار دارد. فرآیند ثبت‌نام همچنان برای افرادی که به دلایل جابجایی موفق به ثبت‌نام نشده‌اند ادامه دارد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر برخی خانواده‌ها در ثبت‌نام با مشکل مواجه شده‌اند، حتماً به ادارات آموزش و پرورش مراجعه کنند. برای آنها مدرسه مشخص می‌شود و ثبت‌نامشان انجام خواهد شد. خانواده‌ها از این بابت نگران نباشند.

200 هزار بازمانده از تحصیل

کاظمی در خصوص بازماندگان از تحصیل بیان کرد: باید ثبت‌نام‌ها به پایان برسد تا آمار دقیق بازماندگان اعلام شود. معمولاً در دوره ابتدایی، تعداد افرادی که از آموزش و پرورش فاصله گرفته‌اند بین 150 تا 200 هزار نفر است. در دوره متوسطه اول و دوم این عدد ممکن است به 500 تا 600 هزار نفر برسد. باید صبر کنیم تا ثبت‌نام‌ها کامل شود و سپس آمار نهایی بازماندگان را اعلام کنیم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.