3 تصمیم ستاد مبارزه با قاچاق درباره قاچاق با رویه های پستی

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، وحید خدرویسی، مدیرکل پیشگیری از قاچاق کالا و ارز ستاد مبارزه با قاچاق کالا گفت: نظر به آسیب‌شناسی انجام شده، یکی از روش‌های انتقال کالاهای قاچاق از مرزها و استان‌های مرزی هدف مبارزه به سمت مرکز کشور، سوءاستفاده از بستر و رویه‌های پستی است؛ در راستای پیشگیری از جرائم و تخلفات مربوطه، جلساتی با حضور دستگاه‌های عضو ستاد و دادستانی برگزار شده و با توجه به نقش احراز هویت افراد برای افزایش بازدارندگی تخلفات و جرائم، تصمیماتی اتخاذ شد.

مدیرکل پیشگیری از قاچاق کالا و ارز ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: اولین تصمیم این بود که بهره‌گیری از سامانه ثبت‌احوال و سامانه شاهکار در ابتدای فرایند پست کالاها برای احراز هویت و تطابق شماره تماس اشخاص در دستور کار قرار گیرد.

خدرویسی بیان داشت: در تصمیم دوم مقرر شد، بهره‌گیری از سرویس سامانه جامع تجارت به منظور استعلام کالاهای مشمول شناسه کالا و شناسه رهگیری (موضوع ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق) انجام و از ارسال کالاهای فاقد شناسه معتبر خودداری شود.

وی در خصوص تصمیم سوم اتخاذ شده بیان داشت: از آنجایی که طبق مواد 3 و 35 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هریک از مسئولین و کارکنان دستگاه‌های کاشف و مأمور وصول درآمدهای دولت که شرکت یا معاونت در فعل قاچاق داشته باشند یا اشخاصی که در اجرای مصوبات و مقررات مبارزه با قاچاق تعلل نمایند، محکوم به مجازات مختلس یا انفصال از خدمت می‌شوند؛ پس از اطلاع‌رسانی جامع و ارائه آموزش‌های لازم و اطمینان از تحقق موارد فوق، در صورت کشف کالاهای قاچاق در بستر پستی چنانچه هویت صاحب آن به دلیل قصور مسئول باجه پستی مربوطه به‌درستی مشخص نشده باشد، پرونده قضایی علیه مسئول مربوطه تشکیل می‌شود.

خدرویسی گفت: در طرح ویژه‌ای که طی 6 روز با همکاری پلیس امنیت اقتصادی انجام شد، بیش از 200 میلیارد ریال کالای قاچاق در پوشش رویه‌های پستی کشف شده که عمدتا شامل دارو و دخانیات و البسه بوده است و این تصمیمات به‌منظور صیانت از تولید، اشتغال و سلامت جامعه به‌صورت ویژه اتخاذ شده است.

وی افزود: علاوه بر استعلام شناسه، فهرست محصولات محرز قاچاق اعلامی در گروه‌های کالایی ابزار مناسبی در تشخیص کالاهای قاچاق هستند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.