افزایش 1.5 برابری ناوگان اتوبوسرانی تا پایان سال جاری

به گزترش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، علیرضا زاکانی در جلسه ستاد استقبال از مهر 1403 که صبح امروز در مرکز کنترل ترافیک شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: از دو ماه قبل تلاش‌هایی برای کنترل ترافیک مهرماه آغاز شد و امسال در وضعیت نسبتا خوبی قرار داریم. 

وی با بیان اینکه شهر تهران عقب‌ماندگی‌های زیادی در حوزه حمل و نقل وجود دارد، تصریح کرد: شهری که به 9000 دستگاه اتوبوس نیاز دارد، در حال حاضر تنها 2100 اتوبوس فعال دارد و این وضعیت نمی‌تواند رضایت‌بخش باشد. 

شهردار تهران با بیان اینکه شناسایی 8 درصد تاکسی غیرفعال و بازگردان آنها به خطوط جای تقدیر دارد، تصریح کرد: در بخش مترو نیز با کمبود جدی مواجه هستیم و با وجود افزایش طول خطوط، ناوگان فعلی همچنان پایدار بوده است، اما اتفاقات بزرگی قرار است رخ دهد. 

وی گفت: در حوزه اتوبوسرانی نیز قرار است قرار است تا پایان سال، بیش از 3200 دستگاه اتوبوس جدید، معادل 1.5 برابر ناوگان فعلی، به ناوگان حمل‌ونقل اضافه شود.

زاکانی همچنین تاکید کرد: تلاش ما این است که گره‌های اساسی و انسدادهای جدی در حمل‌ونقل نداشته باشیم. این مسئله برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد، هرچند افقی که دنبال می‌کنیم، متفاوت از شرایط کنونی است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با همکاری مردم و دستگاه‌های مختلف، بتوانیم انسدادها و مشکلات حمل‌ونقل را کاهش دهیم.

شهردار تهران با بیان اینکه امسال در محدود طرح ترافیک 14 درصد و در کل شهر 13 درصد افزایش بار ترافیکی داشتیم، گفت: امسال با هماهنگی خوب بین شهرداری، آموزش و پرورش، پلیس و دیگر نهادها، شرایطی فراهم کردیم که استفاده از حمل‌ونقل شخصی کمتر شود و تا پایان سال به سمت استفاده بیشتر از حمل‌ونقل عمومی حرکت کنیم. 

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.