ایکس باید به دادگاه برزیل اسناد پیروی از قانون ارائه دهد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رویترز، این درحالی است که وکلای این شبکه اجتماعی اعلام کرده اند از دستورات دادگاه پیروی می کنند تا بتوانند در برزیل فعالیت کنند.

این پلتفرم که به ایلان ماسک تعلق دارد در اواخر آگوست سال جاری میلادی به دلیل عدم پیروی از دستورات دادگاه عالی برزیل در خصوص بازبینی محتوای نفرت پراکنی تعطیل شد. اما طی چند روز اخیر نمایندگان ایکس از قصد این شرکت برای پیروی از خواسته دادگاه خبر داده اند، هرچند شرکت قبلا اعلام کرده بود آنها را اجرا نمی کند.

وکلای ایکس اعلام کردند این پلتفرم نماینده حقوقی در برزیل را انتخاب کرده است.

الکساندر دی مورائس روز جمعه اعلام کرد به ایکس ۵ روز فرصت می دهد تا اسناد مورد نیاز را فراهم کند که نشان می دهد این پلتفرم به طور رسمی «ریچل دی اولیویرا کانسیکائو» را به عنوان نماینده حقوقی در برزیل تعیین کرده است.

طبق قانون برزیل، شرکت های خارجی باید نماینده حقوقی فعال داشته باشند. این نمایندگان مسئولیت های حقوقی را از سوی شرکت به طور محلی برعهده می گیرند.

ایکس تا اواسط آگوست یک نماینده حقوقی در برزیل داشت اما در آن زمان تصمیم گرفت دفاتر خود را تعطیل و کارمندانش در این کشور را اخراج کند. این تصمیم پس از جدالی چند ماهه میان ماسک و مورائس درباره عدم پیروی شرکت از دستور دادگاه مبنی بر جلوگیری از گسترش نفرت پراکنی در این شبکه بود. ماسک این اقدام را سانسور اعلام کرده بود.

دادگاه عالی برزیل علاوه بر تعیین نماینده حقوقی از ایکس خواسته بود برخی حساب های کاربری که تحت بررسی نفرت پراکنی و اخبار جعلی بودند را مسدود و همچنین بیش از ۳ میلیون دلار پرداخت کند تا دستور مسدودی پلتفرم لغو شود.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.