گیدئون ساعر از پذیرش وزارت جنگ اسرائیل انصراف داد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، گیدئون ساعر، عضو سابق حزب لیکود از پذیرش پست وزارت جنگ این رژیم منصرف شده است.

به گزارش خبرآنی، رسانه‌های عبری گزارش دادند، «گیدئون ساعر»، نماینده کنست و عضو سابق حزب لیکود که اخیرا نامش به عنوان جانشین «یوآو گالانت» در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مطرح شده، اعلام کرده، این پست را که به گفته وی نخستین‌بار از سوی «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم به او پیشنهاد شد، نمی‌پذیرد.

نتانیاهو و گالانت، وزیر جنگ کنونی رژیم صهیونیستی، طی ماه‌های اخیر بر سر بسیاری از مسائل اختلاف‌نظر داشته‌اند که نتانیاهو را به برکناری زودهنگام گالانت واداشته‌ است.

با این وجود، اواسط هفته گذشته منابع صهیونیست گفتند، به‌دلیل نگرانی رژیم اشغالگر از بروز درگیری گسترده با حزب‌الله لبنان، نخست‌وزیر این رژیم تصمیم خود برای برکناری وزیر جنگ را موقتا به تعویق انداخته است. رسانه عبری هاآرتص گزارش داد، طرح برکناری یوآو گالانت به دلیل نگرانی از تشدید درگیری میان صهیونیست‌ها و حزب‌الله لبنان موقتاً متوقف شده و احتمالاً بعد از بازگشت بنیامین نتانیاهو از مجمع‌ عمومی سازمان ملل، پیگیری شود.

ساعر که رهبر حزب «امید نو» است، در بیانیه‌ای گفت، «حدود یک هفته پیش» در ابتدا انتصابش به این سمت را پذیرفت اما با اشاره به تشدید تنش‌ها در شمال سرزمین‌های اشغالی (با حزب‌الله) در این تصمیم تجدیدنظر کرده است.

او از عملکرد گالانت انتقاد کرد و گفت، اسرائیل نیازمند «یک مفهوم امنیتی به‌روزرسانی‌شده» و بازسازی ارتشی با توانایی مقابله با چالش‌های آتی است و فردی «آلوده به مفهوم‌های شکست‌خورده» نمی‌تواند تغییرات لازم را به وجود بیاورد.

این در حالی است که، پیش‌تر کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داده بود، توافقی بین نتانیاهو و ساعر امضا شده و انتظار می‌رود به‌زودی طی بیانیه‌ای گالانت برکنار و ساعر به جای او منصوب شود. بر اساس گزارش این شبکه، نتانیاهو معتقد است، برکناری گالانت می‌تواند تغییرات گسترده پست‌های وزارتی را تسهیل کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.