برلین: راه‌حل دیپلماتیک برای حل بحران لبنان ممکن است

به گفته‌ی سخنگوی دولت آلمان، برلین ضمن زیرنظر داشتن «تحولات» منطقه غرب آسیا، باور دارد که همچنان راهکار دیپلماتیک برای اجتناب از ورود منطقه به «جنگی فراگیر»، وجود دارد.

به گزارش خبرآنی، «استفن هبستریت» سخنگوی دولت آلمان در واکنش به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به لبنان و تشدید تنش‌ها در منطقه، شامگاه شنبه(۳۱ شهریور) گفت: «دولت آلمان تحولات اخیر در غرب آسیا را زیرنظر دارد، اما همچنان به باور برلین، دوری از تشدید هرچه بیشتر تنش‌ها، ممکن است.»

طبق گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، هبستریت افزود: «دولت آلمان با نگرانی بسیار در حال بررسی تنش‌های تشدیدشده و درگیری بین اسرائیل و لبنان است که در آن، شهروندان بی‌گناه بسیاری کشته شده‌اند.»

سخنگوی دولت آلمان همچنین تصریح کرد: «هرگونه درگیری بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان نباید به جنگی فراگیر در منطقه تبدیل شود. جنگ گسترده در منطقه غرب‌ آسیا اثرات مخرب و درازمدت بسیاری برای همه شهروندان و ساکنین منطقه به همراه خواهد داشت. تأثیرات مخرب جنگ بین حزب‌الله و اسرائیل، فاجعه‌وار خواهد بود.»

او افزود: «به باور دولت آلمان، همچنان راهکاری برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها به سطوح خطرناک، وجود دارد. باید فرصتی برای راه‌حل دیپلماتیک باقی بماند.»

هبستریت همچنین خواستار تلاش همه طرفین برای دستیابی به راهکار دیپلماتیک برای خاتمه دادن به درگیری‌ها در غزه و لبنان شد.

۱۷ و ۱۸ سپتامبر، رژیم صهیونیستی در اقدامی تروریستی، دست به انفجار دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم در سراسر لبنان زد. طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، جنایت رژیم اشغالگر در موج اول حملات تروریستی خود، ۱۲ شهید، از جمله ۲ کودک و ۲ هزار و ۸۰۰ زخمی بر جای گذاشت.

پس از آن، با گذشت فقط یک‌روز، رژیم اسرائیلی در موج دوم حملات تروریستی خود، انواع دستگاه‌های دارنده باطری لیتیومی در سراسر لبنان را منفجر کرد. این اقدام رژیم اشغالگر، دست‌کم ۲۵ شهید و ۶۰۸ زخمی بر جای گذاشت.

پس از این ۲ موج حمله‌ی سایبری و تروریستی، ارتش رژیم صهیونیستی شروع به حملات گسترده به مناطقی در جنوب لبنان کرده است.

به‌طوری‌که، اوایل امروز، منابع رسانه‌ای اعلام کردند، ارتش رژیم صهیونیستی حملات گسترده‌ای را به ارتفاعات «جبل‌الریحان» و «المحمودیه» در جنوب لبنان و منطقه «البقاع غربی» انجام داده است.

به گفته خبرنگار العربیه، رژیم صهیونیستی بیش‌از ۵۰ حمله را به جنوب لبنان انجام داد.

به گفته منابع، حملات رژیم صهیونیستی شهرک‌های «کونین» و اطراف «الزراریه» و «ابوالاسود» را هدف قرار داد.

این حملات در حالی صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی اخیرا اعلام کرد نخست‌وزیر این رژیم تصمیم به گسترش عملیات در جنوب لبنان گرفته است.

در همین راستا، ساعاتی پیش، وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد، مجموع شهدای حمله رژیم صهیونیستی به ساختمانی در جنوب بیروت و انفجارهای دستگاه‌های ارتباطی به بیش‌از ۷۰ تن رسیده است.

وزارت بهداشت لبنان در آخرین به‌روزرسانی آمار حمله به ضاحیه جنوبی بیروت، گفت: تلفات حمله به ضاحیه جنوبی بیروت، در حالی‌که عملیات آواربرداری ادامه دارد به ۳۷ تن افزایش یافت.

این در حالی است که «فراس الابیض»، وزیر بهداشت لبنان پیشتر امروز اعلام کرد: در حمله رژیم صهیونیستی به ساختمانی در ضاحیه جنوبی بیروت ۳۱ تن از جمله سه کودک و هفت زن شهید و ۶۸ تن زخمی شدند.

طبق گزارش الجزیره، وزیر بهداشت لبنان تاکید کرد: تجاوزات اسرائیل علیه لبنان جنایت جنگی محسوب می‌شود.

وی گفت: مجموعه شهدای حمله به ساختمان ضاحیه جنوبی بیروت و انفجارهای دستگاه‌های ارتباطی به ۷۰ تن رسید.

وزیر بهداشت لبنان همچنین افزود: ۷۷۰ تن در انفجار پیجرها همچنان در بیمارستان‌ها بستری‌اند که ۱۵۲ مورد آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

از طرفی، پیشتر گزارش شد که «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه چند ساعت بعد از حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت در روز جمعه، در تماس تلفنی با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم، به وی هشدار داد و گفت: شما منطقه را به سمت جنگ می‌برید.

در همین راستا، روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از یک مسؤول سیاسی فرانسوی، نوشت: ما معتقدیم که تحولات امنیتی اخیر در لبنان احتمال جنگ را افزایش داده است. هرچند که روند دیپلماسی همچنان موجود است و ما برای حل دیپلماتیک تنش‌ها به تلاش ادامه می‌دهیم.

از سوی دیگر کاخ سفید جمعه اعلام کرد که، واشنگتن در جریان حمله‌ی رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت نبوده است و همچنان تاکید دارد که راه‌حل دیپلماتیک در خاورمیانه بهترین راه‌حل است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.