جزئیات نصب دوربین‌های هوشمند در اتوبوس‌های بی‌آر تی

مهدی علیزاده در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، درباره نصب دوربین‌های پلاک خوان و مسافرشمار در اتوبوس‌ها با بیان اینکه پیشنهاد انجام این کار به چند دلیل مطرح شد، اظهار کرد: با نصب دوربین‌ها،  اگر راننده اتوبوس تخلفی مرتکب شود، امکان رسیدگی بهتری می‌توانیم داشته باشیم.

وی ادامه داد: با وجود دوربین‌ها، آمار دقیق‌تری از تعداد مسافران روزانه به دست می‌آوریم تا بدانیم چه تعداد مسافر در طول روز با اتوبوس جابجا می‌شوند  علاوه بر این در صورت وقوع تصادف یا بروز تخلف در مسیر، می‌توانیم با کمک کارشناسان و پلیس راهور تصمیم مناسبی برای آسیب‌دیدگان بگیریم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر در نظر داریم این سیستم هوشمند را به‌صورت آزمایشی بر روی تعدادی از اتوبوس‌ها نصب کنیم؛  اگر این تست موفقیت‌آمیز بود، آن را برای همه اتوبوس‌های شرکت واحد اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: دوربین‌ها باید به‌گونه‌ای نصب شوند که بتوانند از لحظه ورود مسافران به اتوبوس، آمار دقیق‌تری را ثبت کنند؛  یک دوربین هم باید خارج از اتوبوس نصب شود تا بتوان رفتار‌های بیرونی را هم نظارت کرد.

علیزاده خاطرنشان کرد:  این سیستم هوشمند یکی از ابتدایی‌ترین فناوری‌هایی است که در کشور‌های پیشرفته وجود دارد و نصب آن باعث ایجاد نظم و انضباط اجتماعی، به‌ویژه برای همکاران ما در شرکت اتوبوسرانی خواهد شد و در مواقع بحرانی نظارت بهتری خواهیم داشت.

وی گفت: در حال حاضر این پروژه به‌صورت آزمایشی آغاز شده و ما‌امیدواریم تا پایان سال بتوانیم آن را به‌سرعت در تمام اتوبوس‌های باقی‌مانده اجرا کنیم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.