دمشق: حمله به بیروت تهدیدی برای کل منطقه است

سوریه تجاوز رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت و حمایت نظامی و سیاسی آمریکا و غرب از این حملات را به شدت محکوم و تاکید کرد که رژیم اشغالگر با این جنایات وحشیگری و انحراف آشکار خود از انسانیت و مشروعیت بین‌المللی را تایید می‌کند.

به گزارش خبرآنی، وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: رژیم صهیونیستی نژادپرست به کشتار مردم در مناطق مختلف منطقه به ویژه در نوار غزه، کرانه باختری و لبنان ادامه می‌دهد و امروز جهان شاهد تجاوزی دیگر ازسوی این رژیم احیه جنوبی بیروت بود که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان بی‌گناه شد.

طبق گزارش خبرگزاری سانا، در این بیانیه آمده است: این حملات پس از جنایت هولناک رژیم صهیونیستی نژادپرست با هدف قراردادن سیستم ارتباطات غیرنظامی لبنان صورت می‌گیرد که طی آن هزاران لبنانی کشته و زخمی شدند.

وزارت خارجه سوریه اضافه کرد: رژیم صهیونیستی با ارتکاب این جنایات، وحشیگری و دوری آشکار خود را از انسانیت و مشروعیت بین‌المللی نشان می‌دهدِ چراکه این جنایات، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود.

دمشق در ادامه ضمن تمجید از عملکرد مقاومت اسلامی لبنان بر ایستادگی سوریه در کنار ملت و مقاومت لبنان تاکید کرد.

وزارت خارجه سوریه در ادامه هشدار داد که این جنایات یک خطر برای منطقه محسوب می‌شود.

این بیانیه پس از آن صادر شد که ارتش رژیم صهیونیستی به وسیله یک جنگنده اف-۳۵ یک ساختمان را در ضاحیه جنوبی بیروت هدف قرار داد.

وزارت بهداشت لبنان در این باره اعلام کرد: بر اثر حمله هوایی اسرائیل به بیروت تا بدین لحظه ۱۲ نفر شهید و ۶۶ نفر مجروح شدند.

این وزارتخانه اعلام کرد که حال ۹ تن از مجروحان وخیم است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

بیروت تهدیدی منطقه

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.