ابرپروژه غول فناوری آمریکا در آلمان متوقف شد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از راشاتودی، پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل، طی اظهاراتی اعلام کرد که این شرکت آمریکایی ساخت دو کارخانه تولید تراشه در آلمان را به دلیل کاهش فروش و افزایش زیان‌ متوقف کرده است.

طبق گفته گلسینگر، پیش بینی می‌شود که تکمیل این پروژه در شهر ماگدبورگ در ایالت زاکسن-آنهالت، حدود دو سال به تأخیر بیفتد.

اینتل قصد داشت دو کارخانه تراشه به ارزش بیش از 33 میلیارد دلار را در ماگدبورگ بسازد و در چارچوب یک برنامه سرمایه‌گذاری بزرگ‌تر برای اتحادیه اروپا، حدود 3000 شغل ایجاد کند.

طبق گزارش خبرگزاری دی‌پی‌ای، اینتل همچنین با دولت آلمان برای حدود 11 میلیارد دلار یارانه دولتی برای این پروژه توافق کرده بود.

با این حال، این طرح‌ها به دلیل تلاش این غول فناوری آمریکا برای کاهش زیان‌های خود و راه‌اندازی یک برنامه صرفه‌جویی در هزینه‌ها در اوایل سال جاری میلادی، به تعویق افتاده است.

همچنین، این شرکت اعلام کرد که ساخت کارخانه جدید در کشور همسایه، لهستان، به تعویق خواهد افتاد.

گلسینگر در نامه‌ای به کارکنان اینتل گفت: ما باید همچنان با فوریت اقدام کنیم تا یک ساختار هزینه رقابتی‌تر ایجاد کنیم و هدف صرفه‌جویی 10 میلیارد دلاری را که ماه گذشته اعلام کردیم، محقق کنیم.

سایت تولیدی آلمان قرار بود بزرگترین تأسیسات تولید تراشه باشد که تحت قانون تراشه‌های اتحادیه اروپا، که سال گذشته تصویب شد، پشتیبانی می‌شود.

تصمیم اینتل برای تأخیر در این پروژه می‌تواند ضربه بزرگی به برنامه‌های اتحادیه اروپا برای تولید یک‌ پنجم تراشه‌های جهان تا سال 2030 باشد.

بر اساس این گزارش، علاوه بر کاهش تقاضا، افزایش هزینه‌های تولید تراشه نیز بر تصمیم اینتل تأثیر گذاشته است. هزینه‌های انرژی، مواد اولیه و نیروی کار در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است. همچنین، رقابت شدید بین شرکت‌های تولیدکننده تراشه و تغییرات سریع فناوری، باعث شده است که سرمایه‌گذاری در این صنعت بسیار پرخطر باشد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.