ابوترابی: جهان اسلام در کنار ملت لبنان ایستاده است

به گزارش خبرنگار سیاسی ‌پایگاه خبری خبرآنی، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی این هفته‌ی پایتخت که در دانشگاه تهران اقامه شد، طی سخنانی بیان کرد: امروز قرآن در غزه جلوی رژیم صهیونیستی ایستاده و مقاومت می‌کند؛ هم‌چنین حزب‌الله و ملت لبنان که نماد وحدت ادیان الهی است، صفوف مستحکم و قوی دارند. اسلام و قرآن ماندگار ند و از بین‌رفتنی نیستند و جهان را در بر خواهند گرفت.

وی افزود: پیش‌بینی شده که در سال 2050 میلادی، جمعیت مسلمانان جهان بر جمعیت سایر ادیان الهی سبقت می‌گیرد؛ این یعنی سبقت از نظر کمیّت، دانش و قدرت. این اجر و پاداش زحمات پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) در هدایت امت است. 

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید و تصریح بر لزوم وحدت امت اسلامی اظهار داشت: همگی مسئولیت داریم تا برای وحدت مسلمانان تلاش کنیم و این وظیفه بر دوش آحاد مسلمین است.

ابوترابی‌فرد ضمن یادآوری تلاش دشمنان اسلام در صدسال اخیر علیه امت مسلمین، عنوان کرد: مسلمانان اگر برابر زیاده‌خواهی غرب و آمریکا ایستادگی نکنند، پایمال خواهند شد.  قدرت‌های بزرگ تلاش کرده‌اند مانع تحکیم پیوندهای دینی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و بازگشت اقتدار جهان اسلام شوند و از همه توان‌شان استفاده کرده‌اند. در این زمینه، برخی سیاستمداران ضعیف از ظرفیت کشور اسلامی هم استفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه امام راحل بیش از نیم‌قرن پیش نهضت اسلامی خود را علیه استعمار آغاز کرد، اظهار داشت: امام عزیز ما، پرچمدار وحدت است و در انقلاب اسلامی پرچم اسرائیل از سفارت آن پایین کشیده و پرچم فلسطین برافراشته شد. با پیروزی ملت ایران برابر اتحاد نامقدس شرق و غرب در حمایت از صدام، راه برای بازگشت امت اسلامی به هویتی دینی خود هموار و زمینه شکل‌گیری جبهه متحد اسلامی فراهم شد.

خطیب موقت جمعه تهران خاطر نشان کرد: امروز بعد از رویارویی ایران با استکبار، نظام جمهوری اسلامی و امت اسلام با زعامت حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای شاهد شکل‌گیری محور مقاومت و تجدید حیات امت اسلام زیر چتر قرآن، پیامبر(ص) و معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) هستیم.

ابوترابی‌فرد اظهار داشت: امروز رژیم صهیونیستی قدرت بازدارندگی‌اش را از دست داده و موشک‌های رادارگریز از تهران، لبنان، یمن، عراق و ایستادگی غزه و کرانه باختری جهان را در حیرت فرو برده و جهان شاهد فروپاشی امنیتی و بحران‌های اجتماعی و اقتصادی رژیم صهیونیستی است. بعد از جمله موشکی موفق یمن به تل‌آویو، روزنامه‌های اسرائیلی نوشتند که این رژیم توان بازدارندگی‌اش را برابر محور مقاومت از دست داده است.

وی اضافه کرد: رئیس حزب کارگر در سرزمین‌های اشتغالی گفته وارد جنگی شده‌ایم که پایان ندارد و به‌سوی پرتگاه در حرکتیم. امروز جهان اسلام کنار ملت قهرمان لبنان است و ملت ایران با همه توان کنار محور مقاومت، لبنان، غزه و یمن قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.