اتحادیه اروپا اپل را تهدید به جریمه سنگین کرد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از راشاتودی، اتحادیه اروپا به شرکت آمریکایی اپل هشدار داد که در صورتی که سیستم‌عامل‌های آیفون و آی‌پد خود را برای طرف‌های سوم باز و قابل اتصال نکند با جریمه‌های سنگینی روبرو خواهد شد.

مقامات ضد انحصار در کمیسیون اروپا روز پنجشنبه اقدامات مشخصاتی را علیه این غول فناوری آمریکایی آغاز کردند.

این مقامات خواستار پیروی اپل از قانون جدید بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه اروپا شدند که بر اساس آن سیستم‌عامل‌ها باید با سایر فناوری‌ها نیز همخوانی داشته باشند.

مارگرت وستجر، رئیس ضد انحصار اتحادیه اروپا، در بیانیه‌ای گفت: امروز برای اولین بار از اقدامات مشخصاتی تحت قانون بازارهای دیجیتال استفاده می‌کنیم تا اپل را از طریق گفتگوی سازنده به سمت رعایت موثر تعهدات تعامل‌پذیری خود هدایت کنیم.

وی افزود: تعامل‌پذیری مؤثر، به عنوان مثال با گوشی‌های هوشمند و سیستم‌عامل‌های آن‌ها، نقش مهمی در این زمینه دارد.

این مقام اجرایی اروپا تأکید کرد که اولین اقدام، ویژگی‌ها و عملکردهای اتصال سیستم عاملiOS  به ساعت‌های هوشمند، هدفون‌ها، هدست‌های واقعیت مجازی و سایر دستگاه‌های متصل به اینترنت را هدف قرار می‌دهد.

وستجر در ادامه تصریح کرد که دومین اقدام مربوط به تعامل‌پذیری سیستم‌عامل اپل و نحوه اجازه دادن به توسعه‌دهندگان شخص ثالث برای دسترسی به ویژگی‌های آیفون و آی‌پد مانند دستورات صوتی سیری و تراشه مربوط به پرداخت است.

بر اساس گزارش رویترز، کمیسیون اروپا امیدوار است که این اقدامات را ظرف شش ماه به پایان برساند وتا آن زمان انتظار می‌رود اپل با قوانین مطابقت کند و خدمات خود را بازسازی کند.

بلومبرگ گزارش داده است که اگر اپل نتواند از قوانین DMA پیروی کند، بروکسل احتمالا تحقیقات رسمی را در این باره آغاز خواهد کرد که می‌تواند منجر به جریمه‌های تا 10 درصد گردش مالی جهانی سالانه این غول فناوری شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.