چرا زمان 14 روزه تست دوپینگ فقط برای 6 وزنه‌بردار رعایت نشد؟

وحید ربیعی دبیر فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی، درباره اتفاق رخ داده برای 6 وزنه‌بردار جوان ایران که قرار بود در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کنند، اظهار داشت: نامه‌ای به فدراسیون زده شده بود که باید قبل از هر رقابتی 2 بار تست دوپینگ داده شود. این نامه جدید است و مربوط به 5،6 ماه قبل می‌شود. بچه‌های ما این آزمایش‌های دوپینگ را دادند اما گفتند که باید بین این دو تست دوپینگ حداقل 14 روز فاصله باشد، این در حالی بود که این 6 وزنه‌بردار ما در طی 12 روز این تست‌ها را داده بودند. پس از اعزام ملی‌پوشان به اسپانیا، مسئولان فدراسیون جهانی گفته‌اند که این 6 نفر نمی‌توانند وزنه بزنند، البته این فقط برای کشور ما نیست و وزنه‌بردارانی از سایر کشورها نیز دچار این مسئله و مشکل شده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا در نامه ارسال شده برای ایران، اشاره‌ای به فاصله 14 روزه بین دو تست دوپینگ شده بود یا نه؟» گفت: در آن نامه‌ای که من دیدم، اشاره‌ای به این موضوع نشده و فقط نوشته بود که باید 2 بار آزمایش بدهند. فاصله تست‌ها برای این 6 نفر کمتر شد و این وضعیت به وجود آمد. باید کادر فنی بیاید و راجع به این موضوع صحبت کند. خودِ پانزوان مربی تیم ملی جوانان هم مصاحبه کرده و گفته بود که از ماجرای این فاصله 14 روزه مطلع نشده است.

ربیعی در واکنش به این موضوع که چرا این اتفاق فقط برای 6 نفر از نمایندگان ایران رخ داد و بقیه ملی‌پوشان شامل آن نشدند؟ عنوان کرد: از بچه‌های ما در چند نوبت آزمایش گرفته شده بود و به همین دلیل این فاصله 14 روزه برای یکسری از آنها رعایت شد. اعضای تیم دختران این مشکل را ندارند، چون در تهران بودند و راحت‌تر آزمایش دوپینگ دادند و این مشکل برای آنها به وجود نیامد اما اعضای تیم پسران در اردبیل بودند و نشد که این فاصله برای‌شان رعایت شود. در نهایت این شده که در بخش پسران فقط 4 نماینده در مسابقات جهانی داریم.

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری تصریح کرد: هر چقدر که با مسئولان فدراسیون جهانی صحبت کردیم، قبول نکردند و گفتند این قانونی است که WADA داده و آنها نمی‌توانند در کار این آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ دخالت کنند.

ربیعی در پایان گفت: امروز و فردا که تعطیل است اما به هر حال این موضوع را بررسی و نامه‌ها را دوباره نگاه می‌کنیم. نامه‌ای که من آن زمان دیدم، اشاره‌ای به فاصله 14 روزه نکرده بود و فقط یک جدولی در آن وجود داشت که عنوان کرده بودند که وزنه‌برداران باید دو بار آزمایش دوپینگ بدهند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

دوپینگ بردار رعایت

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.