جزئیات پیگیری مجلس درباره ساماندهی نیروهای آموزش و پرورش

احسان عظیمی‌راد سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، با اشاره به موضوعات بررسی شده در جلسات کمیسیون متبوعش، گفت: در این جلسات آقای علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش به همراه معاونان میهمان اعضای کمیسیون آموزش بودند.

وی با بیان اینکه محور جلسه درباره ساماندهی نیروهای انسانی برای شروع سال تحصیلی پیش رو بود که وزیر توضیحاتی در این باره به اعضا ارائه کرد، گفت: در این جلسه به تعیین تکلیف 26 هزار نیروی خرید خدمات پرداخته شد، قرار بود که وضعیت قراردادی این گروه از معلمان به قرارداد کار معین تبدیل وضعیت پیدا کنند که آقای کاظمی در جلسه با اعضای کمیسیون اعلام کرد که اقدامات موثری درباره تغییر وضعیت این معلمان انجام شده است و مقرر شد که کمیسیون آموزش نیز این موضوع را از سازمان اداری و استخدامی پیگیری کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به رد برخی از افراد از آزمون استخدامی، گفت: برخی از داوطلبانی که در آزمون استخدامی شرکت کرده بودند و در مرحله گزینش به دلایل و بهانه‌های غیرمنطقی رد شده‌اند،  مقرر شد داوطلبان به نوعی جذب سیستم آموزشی کشور شوند.

عظیمی راد با بیان اینکه در جلسه اعضای کمیسیون آموزش با وزیر به تعیین تکلیف نیروهای نهضتی نیز پرداخته شد، اظهار داشت: بخشی از نیروهای نهضتی که باید قبل از سال 91 تعیین تکلیف می‌شدند اما متأسفانه تاکنون این مهم رخ نداده است و تاکنون در هیچ کدام از آزمون‌هایی که وزارتخانه برگزار کرده موفق به کسب نمره قبولی نشده‌اند؛ مقرر شد بدون آزمون به نوعی جذب سیستم آموزشی هر استان و شهر نیازمند نیرو شوند و در قالب حق التدریسی ادامه فعالیت دهند.

وی با بیان اینکه معلمان پرورشی، تربیت بدنی و معلمان قرآنی نیز مورد توجه قرار گرفتند؛ تاکید کرد: نیروهای کیفیت‌بخشی که حدود 19 هزار نفر هستند، در قالب ظرفیت‌هایی که اعلام شده، به عنوان معلم تعیین تکلیف می‌شوند تا تدریس خود را در مدارس آغاز کنند.

عظیمی راد با تاکید بر اینکه تعیین تکلیف نیروهای پیش‌دبستانی و نهضتی بسیار مسئله مهمی است، تصریح کرد: وزیر در جلسه با اعضای کمیسیون گفت که نیروهای نهضتی، پیش دبستانی و حتی نیروهای طرح امین جمع زیادی را در آموزش و پرورش تشکیل می‌دهند مقرر شد وزیر در خصوص تعیین تکلیف این گروه از معلمان تصمیمات قابل قبولی را اتخاذ نماید.

وی با اشاره به اینکه نیروهای حق‌التدریسی آزاد و یا حق التدریسی‌های دارای کد پرسنلی ، گفت: مقرر شد نیروهایی که از سال 98 تا حال حاضر طی 5 سال گذشته نیروهای حق التدریسی یک سال تدریس دائمی به صورت پیوسته داشته باشند، حتی اگر سال‌های بعد ارتباط آنان با وزارتخانه آموزش و پرورش منقطع شده آنان نیز جزو افرادی هستند که در مهرماه می‌توانند مشغول به تدریس شوند و وضعیت آنان در قالب حق‌التدریس پایدار خواهد شد.

نماینده مشهد در مجلس با بیان اینکه موضوع سرایداران آموزش و پرورش نیز مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت: در این دوره جدید وزارتخانه قطعاً به سرایداران بها و توجه بیشتری خواهد شد و پاداش‌های مختلفی در نظر گرفتند که به همه معلمان و سرایداران داده می‌شود، همچنین مقرر شد سرایدارانی که در شیفت دوم فعالیت می‌کنند حق الزحمه، اضافه کار در نظر گرفته شود.

انتهای‌پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.