ریاست 3 ساله مقیمی در دانشگاه تهران چگونه گذشت؟

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ‌پایگاه خبری خبرآنی، طی روزهای گذشته سیمایی‌صراف وزیرعلوم با معرفی سید حسین حسینی از اعضای هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به‌عنوان سرپرست  جدید این دانشگاه به ماموریت سه‌ساله سید محمد مقیمی استاد تمام دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران در ریاست  این دانشگاه به‌عنوان سی و سومین رئیس دانشگاه تهران خاتمه داد.

هر چند براساس قانون انتخاب روسای دانشگاه‌های شورایعالی انقلاب فرهنگی مدت ریاست روسای دانشگاه‌ها 4 سال است و بر این اساس حدود یک‌سال از حکم ریاست مقیمی مانده بود اما با پایان کار زودهنگام دولت گذشته در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و تغییر مدیریت کلان کشور، تغییر روسای دانشگاه‌ها به‌خصوص دانشگاه تهران به دلیل اهمیت همسو بودن مدیریت آن با دولت دور از ذهن نبود. به‌خصوص که در روزهای اخیر حواشی مختلفی درباره این تغییر در فضای آموزش عالی مطرح شده بود.

ریاست سه‌ساله مقیمی بر دانشگاه تهران پس از پایان مدیریت 7 ساله محمود نیلی احمدآبادی در این دانشگاه آغاز شد. سه سالی که به دلایل مختلفی بیشتر از مدیریت 7 سال قبل نام دانشگاه تهران را در رسانه‌ها مطرح کرد. جدا از اهمیت فضای دانشگاه تهران در این دوره برای برخی از اشخاص و گروه‌ها، روحیه و رویکرد مقیمی که برعکس دو رئیس سابق این دانشگاه هیچگاه خود را از پاسخگویی و در معرض رسانه قرار گرفتن دور نمی‌کرد در این نگاه بی‌تاثیر نبود.

در این گزارش به برخی از حواشی و اقدامات دانشگاه تهران در سه سال اخیر اشاره می‌کنیم.

مقیمی و حواشی مقالات وی

شاید ساعاتی از انتشار حکم انتصاب سیدمحمد مقیمی به‌عنوان سرپرست دانشگاه تهران نگذشته بود که برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی با اشاره به چند عنوان از آثار مقیمی استادتمام دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران که در آن‌ها به مطالعه موردی سبک مدیریتی شخصیت‌هایی از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید چمران و سردار حاجی‌زاده پرداخته بود حاشیه‌ها درباره وی آغاز شد.

البته برخی اساتید، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران این آثار وی را در منظومه آثار قابل اعتنا در قالب مطالعه موردی و تولید علم بومی برشمردند و برخی نظر دیگری داشتند. موضوعی که باعث شد انجمن مدیریت دولتی به آن واکنش نشان دهد و ضمن حمایت از وی اعلام کند که "مقیمی بیش از بیست سال است که در عرصه مدیریت بومی و اسلامی فعالیت علمی دارد و مقالات و کتب ایشان مورد استناد قرار می‌گیرد. با جستجو در google scholar می‌توان میزان Citation ایشان و رتبه ایشان در حوزه‌های‌های مختلف مدیریت در عرصه کارآفرینی، مدیریت دولتی، مدیریت اسلامی را با بیش از 1170 استناد و رتبه هشتم دنیا در حوزه مدیریت اسلامی را مشاهده کرد"

انتصابات حاشیه‌ساز دانشگاه تهران

هرچند با تغییر مدیریت در هر بخشی تغییراتی در آن بخش ایجاد می‌شود اما تغییر روسای برخی دانشکده‌ها و مراکز این دانشگاه که شاید بعد از 7 سال ایجاد می‌شد به مذاق برخی اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران خوش نیامد. در این میان تدریس برخی از دولتمردان دولت یازدهم و دوازدهم که با آغاز مدیریت مقیمی در این دانشگاه همزمان شده بود نیز با مخالفت‌هایی از سوی جمعی  از دانشجویان روبرو شد.

محمدجواد ظریف یکی از این افراد بود که تدریس او در دانشگاه تهران مورد توجه و بعضا انتقاد گروهی دیگر قرار گرفته بود. البته پروسه جذب و انتقالی وی از چند سال قبل به این دانشگاه رقم خورده بود و در نهایت وزارت علوم در دولت دوازدهم با این مسئله موافقت کرده بود. بسیج دانشجویی دانشگاه تهران تا مدت‌ها نسبت به تدریس او در دانشکده مطالعات جهان اعتراض داشت و در برد خود این مسئله را با انتشار برگه‌ای به این مضمون که "کلاس چگونه منافع ملی خود را به باد دهیم با ذکر شماره و ساعت کلاس تدریس ظریف" نشان می‌داد.

تغییر رئیس دانشکده ادبیات و علوم‌انسانی دانشگاه تهران و رئیس موسسه دهخدا این دانشگاه که به نوعی با مدیریت این دانشکده در ارتباط بود نیز مدت‌ها برای مقیمی حاشیه ایجاد کرد.

دانشگاه تهران , دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران , وزارت علوم , حسین سیمایی صراف ,

انتصاب سیف که مسئول بسیج اساتید دانشگاه تهران بود در ریاست این دانشکده منجر به واکنش‌های متعددی از سوی دانشجویان مخالف او در فضای مجازی شد و حواشی را برای این دانشکده ایجاد کرد.

از طرفی دیگر حضور یکی از اساتید زن در مسند ریاست موسسه دهخدا و مرکز بین المللی زبان فارسی این دانشگاه حاشیه‌ساز شد. از جمله این مسائل ایجاد شایعاتی با موضوع توقف تألیف لغتنامه بزرگ فارسی و خداحافظی چند تن از اساتید پیشکسوت ادبیات که با این موسسه همکاری می‌کردند، بود.

هرچند این شایعات با دیدارهای رئیس جدید موسسه با این اساتید که یکی در بستر بیماری به سر می‌برد تا حدودی خاتمه یافت اما انتقادات مقیمی از رویکرد مدیریت سابق این موسسه که با پاسخ‌های این شخص در صفحات مجازی همراه بود مدتی حواشی را برای این دانشگاه و مقیمی ایجاد کرد.

حواشی انتقال درختان ژئو فیزیک و درگیری با عوامل شهرداری

در فروردین 1401  بود که موضوع قطع درختان موسسه ژئوفیزیک این دانشگاه و درگیری مسئولان این دانشگاه با عوامل شهرداری منطقه 3 از سوی امانی از اعضای شورای شهر مطرح شد.

هرچند مسئولان دانشگاه تهران ادعا می‌کردند مجوز انتقال 200 اصله درخت را از شورای شهر کسب کرده بودند و حضور بی‌اجازه عوامل شهرداری باعث ناتمام ماندن این جابجایی شد اما شهرداری منطقه سه تهران و امانی از اعضای شورای شهر ادعا کرده بودند مرکز لرزه‌نگاری بدون مجوز و در زمانی نامناسب در چند مرحله، اقدام به قطع چندین اصله  درخت کرده و پاسخگو نیست.

هرچند بعدها دانشگاه تهران و شهرداری تفاهم‌نامه‌هایی را با هم به امضا رساندند و به‌دنبال رفع سوءتفاهمات بودند اما این اواخر نیز فیلمی از ساخت و ساز در یک بخش دانشگاه تهران توسط یکی از اساتید این دانشگاه منتشر و  امانی عضو شورای شهر تهران مدعی قلع و قمع عمدی درختان در دانشگاه تهران با آب ندادن به آنها شده بود که با واکنش این دانشگاه و اعلام احیای قنات این دانشگاه و دستور تخریب سازه نیمه‌کاره در منطقه ممنوعه این دانشگاه از سوی رئیس این دانشگاه روبرو شد.

دانشگاه تهران , دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران , وزارت علوم , حسین سیمایی صراف ,

اغتشاشات 1401 و مدیریت مقیمی

اغتشاشات پاییز1401 باعث اعتراض و بعضاً تعطیلی برخی از کلاس‌های درس در دانشگاه‌ها شد. هرچند به اذعان برخی از کارشناسان مدیریت دانشگاه تهران در این دوره کم‌خطاتر از دوره‌ها و حتی دانشگاه‌های درگیر این ماجرا بود اما برخی همچنان معتقدند مدیریت دانشگاه تهران در این ایام ضعف‌های زیادی داشت.

برگزاری نشست با دانشجویان، تشکیل خانه گفت‌وگو با اساتید مختلف این دانشگاه برای بررسی مسائل و کاستن از آسیب‌های احتمالی، حضور در کنار دانشجویان بازداشتی از جمله اقدامات مدیریت دانشگاه در این دوره بود.

در این ایام تجمعات مختلفی از سوی گروه‌های متفاوت دانشجویی در دانشگاه تهران و سردر دانشگاه شکل گرفت که بعضاً منجر به درگیری دو گروه از دانشجویان در صحن دانشگاه می‌شد. در  یکی از این  تجمعات دانشجویی حضور فرد  مشکوک و غیردانشجو منجر به درگیری و مصدومیت دو تن از عوامل حراست و دانشجویان شد.

اعتراض به احکام انتظامی و تنبیهی

برخی از دانشجویان و اساتید معتقد به برخورد سلبی مدیریت دانشگاه تهران با دانشجویان و اساتید غیرهمسو با نظام در اغتشاشات 1401 بودند و صدور احکام سنگین انضباطی را دلیل بر این ادعا می‌دانند.

با اینکه مسئولان دانشگاه تهران بارها اعلام کردند در این دوره اخراج دانشجو و استاد به‌واسطه اغتشاشات 1401 نداشتند و تنها احکام تعلیق یک تا دو ترم مطرح بوده است که پس از بحث رأفت اسلامی برخی از این احکام تعدیل شده اما دانشجویان برخورد سختگیرانه با بحث پوشش را یکی دیگر از عوامل صدور احکام جدید برای خود در این دوره اعلام کردند.

با این وجود مقیمی پس از دستور وزیر علوم و رئیس‌جمهور درباره بازنگری در احکام دانشجویان متخلف طی روزهای اخیر دوباره دستور بررسی احکام انضباطی دانشجویان را مطرح کرد و به کمیته انضباطی دستور داد ظرف مدت کوتاهی این احکام دوباره بررسی شود.

دفاع غیرقانونی محکوم امنیتی در دانشگاه تهران و تعلیق دو استاد

 در آستانه آغاز سال تحصیلی، سال 1402 انتشار فیلمی از جلسه دفاع پایان‌نامه «لیلا حسین‌زاده» محکوم امنیتی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران که با ظاهری نامتعارف، پایان‌نامه خود را به قاضی محمد و جعفر پیشه‌وری دو نفر از سران تجزیه‌طلب در گذشته تقدیم کرد، حاشیه‌ساز شد.

در پی این مسئله دانشگاه تهران اعلام کرد که فرد مذکور بر اساس رأی کمیسیون موارد خاص دانشگاه مورخ 14 شهریور ماه 1402، به دو علت «اتمام سنوات مجاز تحصیل» و «عدم ثبت‌نام در نیمسال دوم سال تحصیلی 1402 – 1401» از تحصیل محروم شده است. لذا برگزاری جلسه پرحاشیه اخیر، فاقد مجوز قانونی بوده و از اساس موضوعیت نداشته است.

البته بعدها مشخص شد این محکوم امنیتی در روزی که به دانشگاه مراجعه می‌کند، به قصد انجام کارهای آموزشی وارد دانشگاه شده  و با هماهنگی سه تن از اساتید خود این جلسه را ترتیب می‌دهد که تنها به تذکر لفظی نسبت به رفتار تجزیه‌طلبان این دانشجو بسنده می‌کنند. در پی این اقدام، دو تن از اساتید تعلیق شده و پرونده آنها برای بررسی بیشتر و حکم نهایی به هیئت انتظامی دانشگاه ارجاع شد.

در پی این ماجرا، 53 تن از اساتید دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به این وقایع اعتراض و تاکید کردند که «حمایت از تجزیه‌طلبی و تروریسم، جایی در میان گفتار علمی ندارد.»

دانشگاه تهران , دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران , وزارت علوم , حسین سیمایی صراف ,

ماجرای همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه تهران

در طول دوره سه‌ساله مدیریت مقیمی در دانشگاه تهران، تأسیس شعبه‌های دانشگاه تهران در عراق، گرجستان، امارات، سوریه، ازبکستان، هند، افریقای جنوبی و ارمنستان به تصویب هیئت امنای دانشگاه تهران رسید. سفرهای  مقیمی به روسیه و عراق و نشست با دانشگاهیان این کشورها مورد توجه قرار گرفت.

 اولین شعبه دانشگاه تهران در عراق در شهر نجف اشرف و قرارداد همکاری بین دانشــگاه تهران و هلدینگ بین المللی در عراق به‌منظور ایجاد و گسترش شعبه‌های دانشــگاه تهران در این کشور منعقد شد بر این اساس اولین دوره پذیرش دانشجو در این شعبه در سال 1403 صورت می‌گیرد.

تصمیم مقیمی در زمینه همکاری علمی بیشتر کشورهای محور مقاومت و بورس دانشجویان مستعد به‌ویژه از افغانستان و عراق مورد انتقاد  قرار گرفت.  هرچند نگاه وی در این زمینه اقتصادی و کسب درآمد برای دانشگاه بود اما انتقادات به وی در این خصوص بیشتر با نگاه سیاسی همراه بود.

مقیمی در این خصوص می‌گوید: "یکی از بازارهایی که مغفول واقع شده بود، بازار عراق برای جذب دانشجو بود و به‌طور کلی در این دوره تعداد دانشجویان خارجی به دو برابر و 1400 نفر رسید. من سفری به عراق و در این مدت دیدارهایی با مقامات عراقی از جمله عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر سابق عراق داشتم که اکنون رئیس موسسه پیشبرد توسعه عراق است.

یکی از دغدغه‌های مسئولان عراقی این بود که کیفیت بعضی از دانشگاه‌های ایران که دانشجویان عراقی در آنها تحصیل می‌کنند کافی نیست، و این برای اعتبار آموزش عالی خوب نبود. آنها خواستند دانشگاه تهران در روند آموزش‌ها مشارکت و این لطمه حیثیتی را ترمیم کند. قراردادهای متعددی با دانشگاه‌ها و گروه‌های مختلف داشتیم. یکی از این گروه‌ها گروه بسیج مردمی عراق بود که با آنها هم ملاقات داشتیم. گروه متناظر با این گروه در ایران بسیج مستضعفان و جامعه ایثارگران و گروه‌های مشابه است.

اعضای حشد الشعبی شامل فرزندان جبهه مقاومت، فرزندان شهدای مقاومت یا جانبازان جبهه است. دولت عراق بودجه خوبی به آنها اختصاص داده تا در بهترین دانشگاه‌های دنیا تحصیل کنند و این بودجه دولت عراق برای دانشگاه‌های انگلیسی و آمریکایی هم وجود دارد تا نیروهای حشد الشعبی و فرزندانشان در این دانشگاه‌ها تحصیل‌کنند. ما با دعوت آنها برای تحصیل در ایران با یک تیر دو نشان زدیم، اولا افرادی که از نظر ما افرادی فداکار بودند یا جانباز شدند یا برای ارتقای آرمان‌های اسلامی تلاش می‌کنند و افراد شایسته‌ای هستند در این دانشگاه آموزش علمی می‌دهیم؛ ما آموزش نظامی که نداریم.

آموزش علمی در زمینه‌های رشته مدیریت می‌دهیم تا بعد در مدیریت کشور خود ایفای نقش کنند. نکته دیگر اینکه از این افراد پول مناسبی می‌گیریم و ارز وارد کشور می‌کنیم. دانشجویان عراقی هر ترم 1200 یورو در مقطع کارشناسی شهریه می‌دهند، در حالیکه شهریه دانشجوی ایرانی (نوبت دوم) حدود 8 تا 9 میلیون تومان است. روند آموزش افراد برای کشورهای دیگر قبلا هم وجود داشته مانند برخی مدیران و مسئولان افغانستان و منطقه خودمختار کردستان عراق. نچیروان بارزانی که اکنون نخست وزیر اقلیم کردستان است، دانش‌آموخته رشته علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است. چرا آن زمان کسی نسبت به تحصیل بارزانی در دانشگاه تهران انتقاد نداشت؟"

مسئله اخراج اساتید و تدریس افراد حاشیه‌ساز

شایعه اخراج اساتید از دانشگاه تهران در این دوره به قدری زیاد که حتی اساتیدی که در دورههای قبل نیز از این دانشگاه بازنشسته شده بودند را  نیز در برمی‌گرفت. در این دوره  بیش از 10 بار موضوع بازنشستگی (صادق) زیباکلام (استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی) مطرح شد و رسانه‌ها و افرادی در فضای مجازی، مدیریت دانشگاه تهران را به بهانه بازنشستگی سیاسی وی به باد انتقاد گرفتند، این در حالی بود که او سال‌ها قبل و در دوره مدیریت سابق بازنشسته شده بود.

یکی دیگر از موارد سید صفدر حسینی از دولتمردان سابق بود که به‌رغم تصمیم دانشگاه تهران برای ادامه همکاری وتعویق بازنشستگی، درخواست بازنشستگی داشت. به گفته مقیمی در این دوره حدود 20 تا 30 نفر از اساتید بازنشسته شدند در حالیکه در سال‌های دوره مدیریت قبل دانشگاه تهران، سالانه 120 تا 130 استاد بازنشسته می‌شدند و رسانه‌ها حساسیت خاصی نداشتند.

لیست 25 نفره از اساتید اخراجی دانشگاه تهران

در شهریور و مهرماه سال 1402 حاشیه‌های پایان همکاری با اساتیدی چون  «محسن برهانی»، «حسین علایی» و «مهام میقانی»، «آذین موحد»، «ابراهیم بای سلامی» از دانشگاه در کنار  خبر تدریس «سعید حدادیان» در دانشگاه تهران حاشیه‌آفرین شد.

گرچه دانشگاه تهران در بیانیه‌ای به این حواشی پاسخ داد اما رئیس دانشگاه تهران برای اثبات اینکه در دو سال گذشته از دولت سیزدهم کسی را از دانشگاه اخراج نکرده است به یک مناظره زنده در شبکه رسانه‌ای دانشگاه تهران با یکی از این اساتید(بای سلامی) مدعی اخراج تن داد.

دانشگاه تهران نیز در این خصوص بارها بیانیه داد. در یکی از این بیانیه‌ها اعلام کرد: دعوت نشدن از برخی مدرسان مدعو که اساساً عضو هیئت علمی دانشگاه تهران نبوده و در قالب حق‌التدریس از خدمات ایشان استفاده می‌شود، از سوی برخی رسانه‌ها حمل بر «اخراج استاد دانشگاه تهران» شده و به یک هیاهوی رسانه‌ای بدل شده است. این دانشگاه حسین علایی و مهام میقانی را مدرس مدعو و حق‌التدریس در دانشگاه تهران اعلام کرد که از سوی گروه مربوطه برای ادامه همکاری دعوت نشدند.

دانشگاه تهران و پاسخی به ادعای برهانی درباره شهید رئیسی

در بیانیه دانشگاه تهران درباره مصاحبه محسن برهانی با یک روزنامه اصلاح‌طلب که تلاش کرده بود تعلیق خود را به یک دستور و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستور شهید رئیسی نسبت دهد، آمده بود: "تعلیق آقای دکتر محسن برهانی توسط هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات انتظامی اعضای هیئت علمی انجام شده و پرونده قضایی ایشان نیز توسط دستگاه‌های مسئول متعددی در دادگاه ویژه روحانیت مطرح شده است.

تعلیق نامبرده وفق مقررات مربوط به تعلیق اعضای هیئت علمی (مصوب سال 1364 مجلس شورای اسلامی) انجام شده است. مقررات رسیدگی به تخلفات اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌ها بر اساس قانون مصوب 1364 که در پی تقدیم لایحه‌ای از سوی دولت وقت به مجلس شورای اسلامی، مورد تصویب قرار گرفت. لذا تعلیق ایشان ارتباطی به اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ندارد. بر این اساس آقای برهانی با اشاره به یک مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که در سال 1393 به تصویب این شورا رسیده، تلاش کرده بود این مصوبه را به عنوان یک تصمیم جدید و محدودکننده معرفی کند."

یکی از مسئولان دانشگاه تهران نیز درباره وضعیت برهانی به خبرآنی گفته بود پرونده علمی وی با توجه به شرایطی که برای این فرد پیش آمد به بررسی در هیئت جذب دانشگاه تهران نرسید.

دانشگاه تهران , دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران , وزارت علوم , حسین سیمایی صراف ,

مقیمی در اسفند 1402 درباره پرونده آذین موحد استاد دانشکده هنرهای زیبا یا آقای داریوش رحمانیان از گروه تاریخ دانشکده ادبیات احکام کارگزینی آنها موجود است و این اساتید الان حقوق دریافت می‌کنند.

تدریس سعید حدادیان در این دانشگاه نیز حواشی را همراه داشت در حالیکه وی از زمان نیلی به‌صورت حق‌التدریس درس ادبیات پایداری را تدریس می‌کرده و شروع تدریس وی در دانشگاه تهران از دوره مدیریت قبلی بود.

عضویت همسر و معاون زنان رئیس‌جمهور فقید در شورای راهبری یک دانشکده

پس از اینکه دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران تاسیس شد مسئولان این دانشکده اعضای شورای راهبردی آن را اعلام کردند. معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده یا نماینده تام‌الاختیار (خانم انسیه خزعلی) و دبیر ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی یا نماینده تام‌الاختیار (خانم جمیله‌سادات علم‌الهدی) و دبیر ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی یا نماینده تام‌الاختیار (خانم فهیمه فرهمندپور) عضوی از این شورا بودند. همین اسامی کافی بود حواشی برای این دانشکده تازه تاسیس ایجاد شود.

با اینکه علم‌الهدی و خزعلی به گفته رئیس این دانشکده از پذیرش این مسئولیت به دلیل مشغله کاری امتناع کرده بودند اما مقیمی در پاسخ به این انتقادات گفته بود شورای راهبری در همه دانشکده‌های این دانشگاه در راستای حرکت تخصصی‌تر و با حضور مدیران باتجربه فعالیت می کند، همچنان که افرادی نظیر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عضو شورای دانشکده حکمرانی این دانشگاه هستند.

دانشگاه تهران , دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران , وزارت علوم , حسین سیمایی صراف ,

انتخابات و دانشگاه تهران

شامگاه شنبه 28 بهمن ماه سال گذشته بود که هشتاد نفر از شخصیت‌ها و چهره‌های مطرح طیف‌های مختلف سیاسی نظیر ظریف، بهادری‌جهرمی، عباس عبدی، ابتکار، الهیان، حناچی و... در نشستی تحت عنوان «گفت و گوی انتخابات» از سلسله نشست‌های خانه گفت‌و‌گوی دانشگاه تهران دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را درباره انتخابات مطرح کردند.

کنش‌گری دانشگاه تهران در انتخابات به این نشست محدود نشد و مقیمی رئیس این دانشگاه در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. البته از سوی شورای نگهبان برای کاندیداتوری در انتخابات احراز صلاحیت نشد. در کنار این حواشی انتقاداتی درباره ضرورت تاسیس دانشکده حکمرانی یا تعداد جذب و استخدام صورت گرفته در این دوره مدیریت مطرح بود.

هم‌چنین برخی انتقادات به مدیریت دانشگاه تهران در این دوره برگزاری دو دوره مراسم اعطای نشان عالی دانش به 11 استاد دارای مرجعیت علمی در حوزه‌های علوم اجتماعی و رفتاری، علوم انسانی و هنر، کشاورزی و دامپزشکی، فنی و مهندسی، علوم پایه و پزشکی و سلامت و سازوکار انتخاب این افراد و شخصیت‌ها از جمله اقدامات مهمی بود که مورد توجه و تقدیر جامعه دانشگاهی کشور قرار گرفت و باعث قدردانی جامعه علمی از مدیریت دانشگاه تهران شد.

دانشگاه تهران تحت مدیریت مقیمی در سه سال گذشته دارای کنش‌گری زیادی در فضای سیاسی کشور بود. تقدیر و دعوت از شیخ زکزاکی که با حضور پرتعداد علاقه‌مندان به این شخصیت مبارز و نیجریه‌ای در دانشگاه همراه بود، بزرگداشت و برپایی مراسم‌هایی در زمینه حمایت از مردم غزه و اعطای تندیس مقاومت به 20 چهره مقاومت نظیر شیخ عیسی قاسم از بحرین، عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن، یحیی ابراهیم سنوار، شهید حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، شهید مصطفی چمران، شهید سید رضی موسوی، داریوش ارجمند استاد پیشکسوت بازیگری، سردار جانباز علی فضلی جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران، هدی فهمی‌عرض دختر مشهور اهل غزه که سخنان او درباره ایستادگی و مقاومت در غزه مشهور شد، از دیگر برنامه‌های مهم این دانشگاه در دوره اخیر بود که تاکنون در این دانشگاه برگزار نشده بود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.