بودجه اصلاح 475 نقطه‌حادثه‌خیز جاده‌ها در سال 1403 تامین نشد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، مجید صباغ زاده مدیر کل دفتر توسعه ایمنی راه‌های سازمان راهداری کشور با بیان اینکه هر سه سال یکبار نقاط حادثه خیر و پرتصادف در کمیسیون ایمنی راه‌های کشور بازنگری می‌ شود، گفت: در آخرین دوره‌ بازنگری بعد از این که اطلاعات را از پلیس راه دریافت کردیم و بر اساس فرمولی که در کمیسیون ایمنی راه‌های کشور مصوب شد، 887 نقطه حادثه خیز شناسایی شد، منتها این تمام نقاط حادثه خیز نیست قاعدتا یکسری از نقاط ممکن است مستعد حادثه باشد و تا الان در آن تصادفی رخ نداده باشد.

وی با بیان اینکه این 887 نقطه حادثه خیز در جاده های کشور در سال 1401 شناسایی شده است، افزود: در برنامه دولت گذشته قرار بر این بود که 400 نقطه را در سال 1402 اصلاح کنیم، خوشبختانه تا پایان سال گذشته، 412 نقطه یعنی بیش از تعهدی که توسط وزارت راه و شهرسازی داده شده بود، اصلاح شد.

صباغ زاده گفت: مابقی نقاط حادثه خیز بنا بود در سال 1403 اصلاح شود که طرح اصلاحی آن تهیه شده، بخشی از منابع مالی آن تامین شده منتها بخش عمده‌ای از منابع مالی هنوز تامین نشده است.

مدیر کل دفتر توسعه ایمنی راه‌های سازمان راهداری کشور افزود: نقاطی که باقیمانده عمدتا نقاطی بوده که پرهزینه بوده، و زمان بر، قاعدتا نیاز به احداث یک پل بوده، نیاز به تغییرات اساسی در زیرساخت بوده و منوط به تامین منابع مالی لازم و کافی برای این نقاط است.

وی گفت: ما چیزی که برآورد کردیم برای سال 1403 نیاز به 7 همت برای این اصلاح 475 نقطه باقیمانده داریم و در صورتی که این منابع تامین شود، به هدف در پایان 1403 خواهیم رسید.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.