استمرار پرداخت مستمری ۱۳ هزار نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی در شهریورماه

با توافق صورت گرفته میان رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مقرر شد اعتبار شهریورماه مستمری ۱۳ هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور که قطع شده بود، تخصیص یابد.بدین ترتیب برای شهریور ماه این مصوبه اجرایی و مستمری این خانوارها پرداخت گردید.

به گزارش خبرآنی،به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور؛ در جلسه ای که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، توافق شد اعتبار شهریورماه مستمری ۱۳ هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور که قطع شده بود، تخصیص یابد و مستمری این خانوارها در شهریورماه، مطابق رویه گذشته پرداخت گردد.

همچنین توافق شد اعتبارات موضوع کمک هزینه پرداختی به مراکز نگهداری معلولان و کمک هزینه پرستاری به خانوارها بابت نگهداری معلولان در منزل به استناد ماده (7) قانون حمایت از حقوق معلولان در سقف اعتبار قانونی مندرج در بودجه سال جاری مصوب مجلس شورای اسلامی تا پایان سال بطور کامل و به میزان 100 درصد تخصیص یابد و اجرایی گردد.

سازمان بهزیستی کشور نیز مکلف شد نسبت به پرداخت کمک هزینه‌های موضوع ماده 7 قانون مزبور مطابق با تخصیص اعتبار شش‌ماهه اقدام کند.

همچنین توافق شد کمک معیشت موضوع ماده 27 قانون حمایت از حقوق معلولان و مستمری موضوع بند(ث) ماده (31) قانون برنامه هفتم نیز هرکدام به صورت جداگانه ذیل ردیف بودجه سازمان بهزیستی کشور پیش‌بینی شده و ماهانه تخصیص یابد.

بدیهی است سازمان برنامه و بودجه کشور و دستگاه‌های اجرایی در سقف اعتبار مندرج در قانون بودجه، مکلف به تخصیص اعتبار و هزینه‌کرد آن هستند و کلیه تصویب‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها به منظور رعایت قانون، در سقف اعتبار مذکور قابل اجرا است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.