حذف 6 ملی‌پوش وزنه‌برداری از مسابقات جهانی جوانان

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی و به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری؛ فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در آستانه رقابت‌های جهانی جوانان اسپانیا، نام 17 وزنه‌بردار از جمله 6  ملی‌پوش  تیم جوانان ایران در بخش مردان را از استارت لیست مسابقات خط زد. دلیل این تصمیم عدم رعایت بازه زمانی ابلاغ شده از سوی آژانس بین المللی کنترل دوپینگ اعلام شد.

طبق آخرین دستورالعمل ITA، تمامی وزنه‌بردارانی که قصد شرکت در مسابقات قاره‌ای یا جهانی را دارند، باید در بازه نزدیک به مسابقات 2 مرتبه تست دوپینگ بدهند؛ مشروط بر آنکه فاصله این دو آزمایش کمتر از 14 روز نباشد. موضوعی که در مورد محراب دواسری، امیرحسین قربانی، ایلیا صالحی پور، امیر حسین سپه، آریا پایدار و حمیدرضا محمدی‌تنها 6 ملی‌پوش تیم جوانان در بازه زمانی مورد اشاره به درستی رعایت نشد که کادر فنی باید به صورت شفاف علت این اتفاق را پاسخ بدهد.

هر 10 ملی‌پوش جوانان ایران در ماه‌های گذشته دو مرتبه آزمایش دوپینگ دادند، اما در مورد 6 وزنه‌بردار حذف شده، بازه‌ زمانی آزمایش‌ها به جای 14 روز، 12 روز بود که 48 ساعت کمتر از حداقل زمان تعیین شده از سوی ITA محسوب می‌شود.

در این بین  فدراسیون وزنه‌برداری ایران به شدت به تصمیم ITA معترض شد و به محض اطلاع از این تصمیم از طریق برقراری ارتباط با رئیس فدراسیون جهانی و دیگر مسئولان رده بالای IWF تلاش گسترده‌ای برای ممانعت از این تصمیم انجام داد که تا این لحظه نتیجه بخش نبوده است. علاوه بر 6 وزنه‌بردار تیم جوانان ایران, 4 وزنه‌بردار از مراکش، 3 وزنه‌بردار از چین تایپه، 2 وزنه‌بردار از کامرون و 2 وزنه‌بردار از کنگو از استارت لیست مسابقات خارج شدند.

در استارت لیست جدید مسابقات جهانی جوانان، ایران در بخش مردان با 4نماینده به نام‌های علیرضا عباسپور در دسته 89 کیلوگرم، محمد اسفندیاری در دسته 102 کیلوگرم، حسن عمادی در دسته 109 کیلوگرم و امیر رضا آقایی در دسته فوق سنگین دارد و در بخش دختران هم سیده غزل حسینی، فاطمه کشاورز ، ریحانه کریمی، سیده هانیه شریفی و کیژان مقصودی روی تخته می‌روند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.