تسریع در اجرای تکالیف مرتبط با زیست‌بوم فناوری در برنامه هفتم

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، سی و نهمین جلسه کارگروه دائمی شواری راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان با حضور حسین افشین، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و رئیس کارگروه و جمعی از اعضای این کارگروه برگزار شد.

در ابتدای این نشست، افشین با تأکید بر لزوم تسریع در آغاز فرایند اجرایی‌سازی تکالیف مرتبط با زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور در قانون برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران، از اعضای کارگروه خواستند تا با تمام توان خود در راستای عمل به این تکالیف با یکدیگر همکاری و هم‌افزایی داشته باشند.

در ادامه درخواست گروه تعاونی پیشگامان کویر در خصوص تأسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی پیشگامان توسط دبیرخانه تخصصی صندوق‌های پژوهش و فناوری مطرح شد و با موافقت اعضای کارگروه، اعطای مجوز تأسیس به این صندوق به تصویب رسید.

در ادامه همچنین پیشنهاد دانشگاه یزد در خصوص طرح سرمایه گذاری راه اندازی، تجهیز و ارتقاء قابلیت های تست و ارزیابی آزمایشگاه OpenRAN برای برخورداری از اعتبار مالیاتی موضوع بند «ت» ماده (۱۱) قانون جهش تولید دانش بنیان مورد بررسی قرار گرفت.

ارائه گزارشی در خصوص ظرفیت‌های صندوق سرمایه گذاری جسورانه بورسی افق نگر بخشی دیگر از سی و نهمین نشست کارگروه دائمی شورای راهبری فناوری‌ها وتولیدات دانش‌بنیان بود.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.