تنها چاره رفع ناترازی برق در حوزه کشاورزی احداث مزارع خورشیدی است

خبرآنی/مرکزی رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: تنها چاره رفع ناترازی برق در حوزه کشاورزی این است که به سمت گسترش و احداث مزارع خورشیدی حرکت کنیم.

علی صفری، ۲۹ شهریور در نشست آموزشی ترویجی احداث مزارع خورشیدی با حضور کشاورزان پیشرو استان مرکزی اظهار کرد: ما چند سالی است بحث ناترازی برق را در استان و کشور داریم که مشکلاتی برای صنعت و کشاورزی به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه تا چند سال آینده ناترازی برق برطرف نخواهد شد، افزود: تنها چاره رفع ناترازی برق در حوزه کشاورزی این است که به سمت گسترش و احداث مزارع خورشیدی حرکت کنیم. چند استان این کار را شروع کرده‌اند و ما نیز باید این کار را انجام دهیم چراکه هیچ راهی جز این نداریم. با پیگیری‌های دکتر ابراهیمی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس  و با همکاری بانک کشاورزی، تسهیلاتی از این بانک در این خصوص جذب کردیم.

وی ادامه داد: قرار شد به صورت پایلوت در این سه شهرستان مزارع خورشیدی را گسترش دهیم و سپس آن را در کل استان مرکزی اجرایی کنیم. فعلا اعتبارات محدود است ولی اگر متقاضی داشته باشیم، پیگیری می‌کنیم که اعتبارات بیشتر شود.

محمود محمودی، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی نیز اظهار کرد: ۵۸۴۷ حلقه چاه کشاورزی برق‌دار در استان مرکزی وجود دارد.

وی با اشاره به ناترازی برق افزود: اگر بخواهیم این کمبود را جبران کنیم باید هشت نیروگاه با ظرفیت نیروگاه شازند به کشور اضافه شود تا ناترازی را جبران کنیم. تمام دنیا به سمت انرژی خورشیدی می‌روند و کشور ما با میانگین  ۳۰۰ روز آفتابی بهترین ظرفیت را برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی دارد.

به گزارش خبرآنی، در پایان این نشست خبرنگاران و کشاورزان از مزارع خورشیدی احداث شده در روستای امان آباد شهرستان اراک بازدید کردند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.