اتوبوس‌های تهران "نونوار" می‌شوند

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، نوسازی و توسعه حمل و نقل عمومی یکی از اولویت‌های جدی مسئولان در دوره فعلی مدیریت شهری است و تلاش شده تا با بهبود کیفیت ناوگان این حوزه، ضمن جبران عقب ماندگی‌ها و کمک به کاهش آلودگی هوا، کیفیت خدمات رسانی به شهروندان نیز افزایش یابد. 

در این بین، اتوبوسرانی شهر تهران، یکی از بخش‌های مهم حمل‌ونقل عمومی در پایتخت است که می‌تواند نقش کلیدی در بهبود کیفیت زندگی شهری و کاهش مشکلات ترافیکی ایفا کند اما متأسفانه روند رو به بهبود وضعیت اتوبوس‌های تهرانی در زمان فعالیت قالیباف به عنوان شهردار، در دوره پنجم مدیریت شهری با کندی و پسرفت مواجه شد و توقفگاه‌های اتوبوس‌‌های شهر میزبان اتوبوس‌های فرسوده و نیازمند تعمیر شدند. 

با روی کار آمدن دوره ششم مدیریت شهری و انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران، رفع مشکلات حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوسرانی به طور جدی در دستور کار قرار گرفت و شهرداری تهران با امضای قرارداد تأمین 2500 دستگاه اتوبوس‌ با تولیدکنندگان داخلی و 2500 دستگاه اتوبوس با کشور چین گام بزرگی برای کاهش مشکلات این حوزه برداشت.

مهدی علیزاده؛ مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران درباره آخرین وضعیت تأمین اتوبوس‌های تولید داخل، اعلام کرد که از قرارداد 2500 دستگاهی که با تولیدکنندگان داخلی امضا کردیم و از سال گذشته اجرایی شده، تاکنون حدود 500 دستگاه را در 6 ماه نخست امسال و سال گذشته دریافت کرده‌ایم؛ پیش‌بینی می‌شود در 6ماه دوم سال جاری، طبق قول خودروسازان، این رقم به 1500 دستگاه برسد.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت ورود اتوبوس‌های چینی به تهران نیز به خبرنگار خبرآنی گفت: حدود 100 دستگاه اتوبوس برقی از محل قرارداد شهرداری با چین تا اواخر مهر ماه وارد تهران می‌شود؛ این اتوبوس‌ها از چین بارگیری شده و در مسیر گمرک بندرعباس است.

علیزاده با بیان اینکه این اتوبوس‌‌ها بلافاصله بعد از ورود به تهران و مجهز شدن به دستگاه‌های کارتخوان، فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، ادامه داد: طبق هماهنگی صورت گرفته با پلیس راهور، برای آغاز فعالیت اتوبوس‌‌ها معطل پلاک‌گذاری نمی‌شویم و خدمت‌رسانی آنها با پلاک‌های موقت انجام خواهد شد.

علاوه بر اقدامات شهرداری تهران برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، اقداماتی برای اورهال اتوبو‌س‌ها نیز در دستور کار مدیران شهری قرار گرفت و 428 دستگاه اتوبوس اورهال شد این در حالی است که اورهال 113 دستگاه اتوبوس دیگر نیز در دست انجام است. 

بر این اساس، با اقداماتی که طی 33 ماه اخیر صورت گرفته، تعداد اتوبوس‌های شهر تهران به بیش از 3000 دستگاه رسیده است؛ اگرچه تهران دست‌کم به 9000  دستگاه اتوبوس نیاز دارد اما مسیر طی شده در این دوره از مدیریت شهری نشان می‌دهد وضعیت این ناوگان از توقف و پسرفت خارج شده و شرایط امیدوارکننده‌ای برای شهروندان تهرانی به وجود آمده است.

با به ثمر نشستن تدریجی نتایج قرادادهای شهرداری با تولیدکنندگان داخلی و خارجی،  می‌توان فعالیت دوره ششم مدیریت شهری را دوره‌ای طلایی در حوزه حمل و نقل به ویژه در حوزه اتوبوسرانی قلمداد کرد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.