پزشکیان:جنایات اسرائیلی‌ها بخاطر نداشتن وحدت مسلمانان است

به گزارش خبرنگار سیاسی ‌پایگاه خبری خبرآنی، مسعود پزشکیان رئیس جمهور در سی‌وهشتمین‌ دوره کنفرانس بین‌المللی  وحدت اسلامی با موضوع «همکاری‌های اسلامی و دستیابی بر ارزش‌های مشترک با تأکید بر مساله فلسطین» که صبح امروز با حضور برخی از مقامات لشکری و کشوری و همچنین  78 شخصیت از علمای دینی و فرهنگی جهان اسلام از 30 کشور در سالن اجلاس سران کار خود را آغاز کرد، گفت: طبق گفته قرآن همه مسلمانان با هم برادرند و مسلمانان در برابر غیرمسلمانان و دشمنان باید ید واحده باشند. اما آیا واقعا اینگونه‌ایم؟

وی افزود: اروپایی‌ها با همه دعواهایی که داشتند مرزها را برداشتند و پولهایشان را یکی کردند و راحت با هم رفت و آمد می‌کنند ولی ما دیوار میکشیم و جلوی همدیگر رو می‌گیریم و گاها همدیگر را می‌کشیم، این تفرقه و اختلاف را دشمن در بین ما ایجاد و تقویت می‌کند.

پزشکیان تصریح کرد: وحدت بالاتر از نماز و روزه‌ای است که ما می‌خوانیم و می‌گیریم. مسلمانان نماز می‌خوانند و روزه می‌گیرند ولی باهم دعوا می‌کنند. اختلاف یعنی عصیان در برابر خدا.

رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: چرا دو میلیون سه میلیون اسرائیلی، مسلمانان و جوان و پیر و بچه و زن را می‌کشد و مدرسه و بیمارستان و همه را بمباران می‌کند، آنها جرات می‌کنند این کار بکنند چون ما با هم نیستیم و زبان و نگاه مشترک و وحدت اسلامی نداریم و سر چیزهای ساده باهم دعوا می‌کنیم.

پزشکیان خاطرنشان کرد: وحدت اسلامی یعنی غیرمسلمانان نتوانند هرکاری خواستن سر مسلمانان در بیاورند و بیایند در کشورهای اسلامی مستقر شوند و تفرقه بیاندازند.

وی اظهار داشت: ما مسلمانان باید در عمل برادر باشیم نه در حرف و سخن. جنگ با همدیگر لبه آتش است. باید آنهایی که طمع به سرزمینهای مسلمانان دارند را با قدرت و عزت از سرزمینهای مسلمانان بیرون کنیم.

ادامه دارد...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.