قانونگذاران آمریکایی خواستار تحریم هلیوم روسیه شدند

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از خبرگزاری تاس، نشریه پولیتیکو در گزارشی اعلام کرد که قانونگذاران آمریکایی نامه‌هایی به دولت جو بایدن، رئیس جمهور این کشور ارسال کرده و خواستار اعمال تحریم علیه واردات هلیوم روسیه شده‌اند.

به نوشته این روزنامه، چنین درخواست هایی از سوی چند تن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا و دو سناتور به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه، جانت یلن وزیر خزانه داری و جینا ریموندو وزیر بازرگانی نوشته شده است.

آنها معتقدند که تحریم‌های واردات و توزیع هلیوم روسیه توانایی این کشور را برای تبدیل شدن به یک تامین کننده جهانی این ماده محدود می‌کند.

بر اساس این گزارش، در تابستان امسال، اتحادیه اروپا واردات هلیوم از روسیه را به عنوان بخشی از چهاردهمین بسته تحریم‌های ضد روسی ممنوع اعلام کرد.

شورای اروپا در تاریخ 24 ژوئن با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که چهاردهمین بسته تحریم‌های اقتصادی خود را علیه روسیه تصویب کرده است که شامل صادرات گاز ال‌اِن‌جی این کشور نیز می‌شود.

در این بیانیه آمده است که این بسته از تحریم‌ها بخش‌های "ارزشمند" اقتصاد روسیه مانند انرژی، مالی و تجارت را هدف قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.