ایهود باراک: نتانیاهو نخستین قانون نخست‌وزیری را در جنگ نقض کرده است

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو اولین قانون نخست‌وزیری را در جنگ نقض کرده است.

به گزارش خبرآنی، ایهود باراک، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی اعلام کرد برکناری یو آو گالانت، وزیر جنگ و گدعون ساعر، رئیس حزب «امید نو» تضمین‌کننده تداوم جنگ به فرماندهی رهبری است که بارها شکست خورده است.

براساس گزارش شبکه خبری المنار، ایهود باراک در ادامه افزود بهای خون بالا است و کسی که مسؤول این شکست بوده است، آن را اصلاح نخواهد کرد.

وی همچنین گفت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اولین قانون نخست‌وزیری را در جنگ نقض کرده است.

پیشتر نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی گفته بود: «اسرائیل بدون استراتژی یا برنامه‌ای در غزه گیر کرده است. ما بیشتر به شکست نزدیک هستیم، تا پیروزی کامل. تصمیم برای ماندن در محور فیلادلفیا اقدامی بی‌فایده و غیرواقعی است.»

ایهود باراک گفت: «من به بنیامین نتانیاهو نسبت به ماندن طولانی‌مدت در غزه هشدار می‌دهم. ماندن در غزه برای چندین سال به نفع ما نیست. نتانیاهو قمارباز وسواسی است که جان اسرا را به خطر می‌اندازد.»

بنیامین نتانیاهو همچنان به لجاجت خود و پافشاری بر ماندن نیروهای رژیم صهیونیستی در محور فیلادلفیا ادامه می‌دهد و همین مساله مانعی اصلی در تحقق آتش‌بس و تبادل اسرا است.

دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در ظاهر در تلاش است تا آنچه را آخرین شکاف‌های باقی‌مانده در توافق آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس می‌خواند، ببندد. در عوض، اکنون با اختلاف فزاینده بین تل‌آویو و مصر دست و پنجه نرم می‌کند.

برخی اعضای کابینه از جمله «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی از این اقدام حمایت می‌کنند اما شخصیت‌هایی مثل «تالی گوتلیف» با این اقدام مخالف هستند و آن را تنش سیاسی توجیه نشدنی در سایه بحران کنونی می‌دانند.

«یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز از نتانیاهو خواست گالانت را برکنار نکند.

وی بر لزوم نکشاندن اسرائیل به سمت جنگی فراگیر تاکید کرد.

پیش از این رسانه‌های عبری گزارش دادند اگر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وزیر جنگ را برکنار کند گدعون ساعر آماده است تا به کابینه بپیوندد. این درحالی بود که دفتر نتانیاهو این گزارش را تکذیب کرده بود.

هاآرتص به نقل از منابعی گزارش داده بود: نتانیاهو برای برکناری گالانت به بهانه کارشکنی در گسترش عملیات در جنوب لبنان متوسل شده است.

شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد یوآو گالانت به دلیل ارتباط بنیامین نتانیاهو با رئیس حزب راست یعنی گدعون ساعر به طرز محسوسی با تاخیر در جلسه کابینه امنیتی شرکت کرده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.