مقام سازمان ملل: برقراری آتش‌بس در غزه ضروری است

هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه و بازسازی نوار غزه در سازمان ملل خواستار برقراری فوری آتش‌بس و آزادی بی‌قید و شرط تمامی اسرا شد.

به گزارش خبرآنی، سیگرید کاگ، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه و بازسازی نوار غزه در سازمان ملل خواستار برقراری فوری آتش‌بس، آزادی بی‌قید و شرط تمامی اسرا و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه در چارچوب گسترده‌تر و به‌صورت بی‌وقفه و بدون هیچگونه مانعی به سرتاسر نوار غزه شد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، وی ضمن ارزیابی اوضاع اراضی فلسطینی پس از گذشت حدود یک سال از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه تاکید کرد: جوهره‌ انسانیت مشترک ما در معرض خطر است و جامعه جهانی مسؤول حل بحران و فجایع این جنگ است.

کاگ در ادامه افزود، آمار قربانیان در نوار غزه به بیش از ۴۱ هزار شهید و بیش از ۹۳ هزار نفر زخمی رسیده است و درمیان آنها ۱۳ هزار تا ۱۷ هزار نفر در اندام‌های خود دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیر شده‌اند.

این مسؤول سازمان ملل همچنین تصریح کرد دست‌کم ۶۲۵ هزار کودک نمی‌توانند به مدرسه بروند و از تحصیل محروم شده‌اند.

وی مجددا تاکید کرد که در حاضر هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد و کارکنان در زمینه بشردوستانه به فضایی نیاز دارند تا ورود امن و بدون مانع نیازمندان را تضمین کند.

کاگ ضمن هشدار نسبت به بازگشت مجدد بیماری‌ها به دلیل فروپاشی خدمات اساسی مانند ویروس فلج اطفال در نوار غزه، تاکید کرد شیوع بیماری فلج اطفال یادآور شرایط وخیم زندگی در این باریکه است.

وی ضمن تاکید بر لزوم تکمیل کمپین واکسیناسیون کودکان غزه در برابر فلج اطفال، به وضعیت وخیم کودکان خاطرنشان کرد تداوم اقدامات خصمانه و متجاوزانه در سرتاسر نوار غزه مانع قدرت سازمان ملل در توزیع کمک‌ها به ساکنان این باریکه می‌شود.

این مسؤول سازمان ملل همچنین بر لزوم اجرایی کردن تصمیمات و اقدامات ملموس خود، گفت هرگونه تاخیر در اجرای این اقدامات به ضرر بشریت است.

کاگ گفت، منابع انسانی همچنان در چارچوب محدودیت‌های اعمال شده اجازه ورود به نوار غزه را ندارند و هدف قرار دادن کاروان‌های حامل کمک‌های انسانی غیرقابل قبول است و پروتکل‌ها و اقدامات توافق شده بر سر آن نیازمند ورود به مرحله اجرایی شدن به صورت فراگیر دارند.

وی در پایان اظهار کرد با نزدیک شدن به فصل زمستان خطرات افزایش می‌یابد و بحران انسانی وخیم‌تر می‌شود.

هفتم اکتبر گذشته بود که رزمندگان حماس و مقاومت فلسطین با نفوذ به جنوب اراضی اشغالی عملیات طوفان الاقصی را علیه رژیم صهیونیستی رقم زده و در جریان این عملیات صدها صهیونیست را به هلاکت رسانده و ده‌ها تن از آنها را نیز به اسارت گرفتند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد که تاکنون بیش از ۴۱ هزار و ۲۲۶ شهید و ۹۵ هزار زخمی بر جای گذاشته است. هیچ دورنمایی از آتش‌بس در غزه دیده نمی‌شود و رژیم صهیونیستی در سایه حمایت‌های تسلیحاتی، سیاسی و مالی ایالات متحده، به احکام بین‌المللی به‌ویژه از سوی شورای امنیت و دیوان بین‌المللی دادگستری بی‌توجهی می‌کند.

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، رژیم صهیونیستی محاصره‌ای را که از سال‌ها قبل علیه این منطقه اعمال کرده بود، تشدید کرد، همچنین تنها نیروگاه برق غزه از کار افتاد، تعداد بسیار محدود کامیون‌های سوخت وارد نوار غزه شدند و همانند سایر کمک‌های بشردوستانه جوابگوی نیازهای ساکنان نبود.

از زمان آغاز عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، مناطق مختلف کرانه باختری هم شاهد عملیات‌های ضد صهیونیستی و همچنین تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها بوده‌ است.

با گذشت ۳۴۷ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، رزمندگان مقاومت همچنان ضربات سنگینی را به اشغالگران وارد می‌کنند و با تغییر روش‌های مبارزه خود، کمین‌های پیچیده و جنگ چریکی علاوه بر وارد کردن دشمن به یک جنگ فرسایشی، ارتش رژیم اشغالگر را سردرگم کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.