افزایش ظرفیت انبارش روغن خام خوراکی در مجتمع بندرانزلی

خبرآنی/گیلان مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از امضای تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری احداث مخازن ۲۶ هزار تنی روغن خام خوراکی در مجتمع بندری انزلی خبر داد و گفت: با احداث این مخازن ظرفیت انبارش روغن خام خوراکی بندرانزلی به ۸۲ هزار تن افزایش پیدا خواهد کرد.

حسین یونسی امروز، ۲۷ شهریورماه با اعلام این خبر، اظهار کرد: در راستای این تفاهم‌نامه، سرمایه‌گذار در ابتدا اقدام به مطالعات فاز یک و ۲ پروژه خواهد کرد و پس از ارائه نتایج حاصل از مطالعات به اداره کل، منجر به عقد قرارداد احداث و بهره برداری با این شرکت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در صورت عقد قرارداد، این سرمایه‌گذاری به صورت B.O.T خواهد بود، افزود: این پروژه در زمینی به مساحت ۴ هزار متر مربع به سرمایه گذار واگذار خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه اجرای این پروژه موجب افزایش ظرفیت مجتمع بندری انزلی در بخش انبارش روغن خام خوراکی خواهد شد، تاکید کرد: ظرفیت کنونی بندرانزلی در بخش روغن خام خوراکی ۱۶ هزار تن است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نیز قرارداد سرمایه‌گذاری مخازن ۴۰ هزار تنی برای بندرانزلی به امضاء رسید، تصریح کرد: با انجام این تفاهم‌نامه جدید، اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در راستای اقتصاد دریا محور به سوی دستیابی به ظرفیت ۸۲ هزار تنی در بندرانزلی گام بر می‌دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، یونسی با بیان اینکه از پایان سال ۹۸ تا آذرماه سال ۱۴۰۲ هیچ قرارداد سرمایه گذاری در بندرانزلی منعقد نشده بود، تاکید کرد: در این مدت ۴ تفاهمنامه به امضاء رسید که تفاهمنامه مخازن روغن خام خوراکی ۴۰ هزار تنی منجر به عقد قرارداد شد و ۲ تفاهم‌نامه احداث سیلوی غلات و مجتمع تعمیرات و ساخت انواع شناورها (کشتی سازی) در مراحل انعقاد قرار است و تفاهم‌نامه اخیر نیز چهارمین تفاهمنامه‌ای خواهد بود که پس از اتمام مطالعات منجر به قرارداد خواهد شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.