الوطن: اتحادیه اروپا به دنبال بازنگری در سیاست خود در قبال سوریه است

روزنامه الوطن سوریه به نقل از منابع گزارش داد که اتحادیه اروپا به دنبال بازنگری در سیاست خود در قبال سوریه است.

به گزارش خبرآنی، روزنامه سوری الوطن به نقل از منابع دیپلماتیک عربی در بروکسل گزارش داد که 2 روز پیش نشستی در سطح نمایندگان ویژه کشورهای اتحادیه اروپا در سوریه و مدیران ادارات غرب آسیا در کشورهای عضو کمیسیون اروپا برگزار شد که منجر به تشکیل یک کارگروه با هدف بررسی مجدد سیاست اتحادیه اروپا در قبال سوریه و تدوین توصیه‌های جدید شد.

این اقدام به محدود کردن تحریم‌های اعمال‌شده علیه مردم سوریه و بازگشایی سفارت‌های اروپا در دمشق کمک خواهد کرد.

این منابع تأکید کردند، ایتالیا اهرم فشار در این نشست بود و از سوی هفت کشور اتحادیه اروپا حمایت می‌شد. این کشورها قبلا خواستار تغییر رویکرد اتحادیه اروپا در قبال سوریه شده بودند.

این منابع توضیح دادند این نشست که جمعه گذشته برگزار شد، تأثیرات مثبتی خواهد داشت، به‌ویژه اینکه آلمان به آنچه در این نشست گفته شد اعتراض نکرد و فرانسه نیز به کمی انتقاد از محتوای جلسه بدون اعتراض به نتیجه آن بسنده کرد.

این منابع گفتند: این نشست برای کشورهای مخالف سیاست اتحادیه اروپا بهتر از حد انتظار بود. این نشست به این معناست که می‌توان تأیید کرد روند «اصلاح روابط» بین کشورهای اتحادیه اروپا و سوریه شروع شده است. پیشنهادات جدید به کمیته سیاست و امنیت و بعد کمیته امور خارجه در این اتحادیه برای تصویب منتقل خواهد شد. حاضران در نشست با به تأخیر انداختن صدور گزارش ویژه سوریه که سالانه صادر می‌شود به زمانی که کارگروه تدوین سیاست جدید اروپا در قبال سوریه را به پایان برساند، موافقت کردند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.