ساعت شروع مدارس همانند سال گذشته است

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم جشن شکوفه‌ها در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جشن شکوفه‌ها یکی از لذت‌بخش‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش است، اظهار کرد: به همه خانواده‌ها و دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی که یک دوره جدید از زندگی خود را با آشنایی با کتاب، علم، معرفت، معلم، مدرسه و فضای تربیتی آغاز کرده‌اند، تبریک می‌گویم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ساعت شروع مدارس نیز همانند سال گذشته است.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده برای ثبت‌نام دانش‌آموزان افزود: تمام تمهیدات لازم از جمله تأمین کتاب‌های درسی، معلمان، فضای آموزشی و زیباسازی محیط صورت گرفته است. اگرچه رشد جمعیت دانش‌آموزی داریم، این رشد لزوماً به ایجاد کلاس‌های جدید منجر نمی‌شود و نیاز به بررسی دقیق‌تری دارد.

مشکل ثبت‌نام اتباع

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: حدود 9 میلیون دانش‌آموز در دوره ابتدایی داریم و تا کنون حدود یک میلیون و 400 هزار دانش‌آموز در سامانه‌های ما ثبت‌نام کرده‌اند. تعدادی از دانش‌آموزان، به‌ویژه اتباع، با مشکل ثبت‌نام مواجه بوده‌اند و هنوز نتوانسته‌اند ثبت‌نام کنند.

تعداد کلاس اولی‌ها به 1.5 میلیون می‌رسد

کاظمی با بیان اینکه برآورد ما این است که تعداد دانش‌آموزان پایه اول بعد از پایان ثبت‌نام‌ها به حدود 1.5 میلیون نفر برسد، افزود: پوشش تحصیلی ما در این مقطع در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد و نسبت به سال‌های گذشته شرایط بهتری داریم.

وی ادامه داد: تشکیل کلاس منوط به شکل‌گیری یک جمعیت خاص در یک نقطه و فضای مشخص است. در برخی مناطق، این رشد به تشکیل کلاس‌های درس منجر می‌شود و در برخی مناطق نیز ممکن است منجر به افزایش تراکم کلاس‌ها شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه افرادی که در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند تقریباً کتاب‌های درسی خود را دریافت کرده‌اند، افزود: به خانواده‌هایی که هنوز برای کتاب‌های درسی ثبت‌نام نکرده‌اند، توصیه می‌کنیم هر چه زودتر این کار را در سامانه انجام دهند تا کتاب‌ها در اسرع وقت به دستشان برسد.

کاظمی با اشاره به جشن جوانه‌ها برای دانش‌آموزان پایه هفتم، گفت: این دانش‌آموزان مقطع تحصیلی جدیدی را آغاز می‌کنند.

وی با اذعان به کمبود معلم در آموزش و پرورش اما با تأکید بر رفع این کمبود، عنوان کرد: همه مدیران مدارس اولویت خود را به پایه اول اختصاص می‌دهند. تأکید کرده‌ایم که این اتفاق رقم بخورد. بعید می‌دانم کمبود معلمی در پایه اول داشته باشیم، اما اگر هم باشد، بلافاصله تکمیل می‌کنیم تا مشکلی در این زمینه پیش نیاید.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

مدارس همانند گذشته

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.