کرمی: برای پوشیدن لباس تیم ملی پومسه می‌جنگم

محمدمهدی کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی، در مورد شرایط خود اظهار داشت: در مهرماه دو تورنمنت بین‌المللی برگزار خواهد شد و قصد دارم با هزینه شخصی برای آماده‌سازی جهت حضور در انتخابی تیم ملی جهت حضور در مسابقات جهانی در آنها حضور داشته باشم. یکی از این مسابقات تورنمنت بین‌المللی کرواسی است که 21 مهرماه برگزار می‌شود و دیگری تورنمنت بلژیک که 28 مهر ماه خواهد بود و فکر می‌کنم مسابقات خوبی برای محک زدن آمادگی‌ام باشد.

وی در مورد اینکه چقدر امیدوار است که در انتخابی تیم ملی عملکرد خوبی داشته و به تیم ملی پومسه راه پیدا کند، گفت: خدا را شکر از سال 2017 عضو تیم ملی نونهالان و در سال 2019 نیز عضو تیم نوجوانان برای مسابقات جام‌جهانی بودم. برای مسابقات جهانی شرایط خیلی متفاوت است. در رده سنی 18 تا 30 سال واقعاً 10 بازیکن خوب و ملی‌پوش حضور دارد که همه نیز پتانسیل پوشیدن لباس تیم ملی دارند. باید ببینیم روز انتخابی در نهایت کدامیک بهتر خواهیم بود و موفق به جلب نظر کادرفنی می‌شویم.در حال حاضر 80 درصد آمادگی دارم و برای پوشیدن لباس تیم ملی می‌جنگم.

ملی‌پوش پیشین تیم ملی نوجوانان در خصوص تاثیر مسائل داوری در انتخاب نفرات تیم ملی گفت: فکر می‌کنم در هر ورزشی مسائل داوری وجود داشته باشد، اما در پومسه چون سلیقه‌ای است کار سخت‌تر می‌شود. اختلافات در پومسه در حد صدم و هزارم ثانیه است و یک تکان پای کوچک که در سایر رشته‌ها مهم نیست در پومسه مهم است و می‌تواند سرنوشت را تغیر می‌دهد. سیستم داوری همیشه مشکلات خود را داشته، اما اگر بخواهیم بهترین‌ها انتخاب شوند باید تعداد دفعات اجرای فرم با داوران متفاوت باشد تا درصد خطا پایین‌تر بیاید.

کرمی در مورد شرایط پومسه ایران عنوان کرد: پومسه ایران قدمت 20 ساله و از زمان استاد کانگ همه قهرمانان بزرگ که در حال حاضر سرمربی تیم‌های ملی هستند به فعالیت می‌پرداختند. خدا را شکر پومسه ایران از گذشته در پومسه و کیورگی خیلی خوب بوده است، اما در حال حاضر سطح مسابقات بالاتر رفته و کشورهای زیادی به پومسه روی آوردند. در گذشته مالزی، ژاپن، دانمارک، سوئد و سوئیس حرفی در پومسه نداشتند، اما در بخش بانوان مسابقات جهانی جوانان در سال 2022 ورزشکاری از دانمارک به مدال طلا رسید که جای تعجب داشت.این نشان دهنده سرمایه‌گذاری همه کشورها است و جغرافیا پومسه دنیا گسترش یافته است.

وی در خصوص شرایط متفاوت برگزاری مسابقات جهانی و آسیایی با بازی‌های آسیایی عنوان کرد: در مسابقات جهانی و آسیایی بخش انفرادی استاندارد جدا و مدال‌های خود را دارد و بخش انفرادی ابداعی نیز مدال‌های خود دارد. در بازی‌های آسیایی ما تا نیمه‌نهایی فقط فرم استاندارد می‌زنیم، اما در فینال باید فرم استاندارد و ابداعی زد که کار را بسیار سخت می‌کند و کسی که انتخاب می‌شود باید هر دو پتانسیل را داشته باشد. اگر روزی پومسه المپیکی شود کسب مدال در آسیا و جهان هم سخت خواهد شد چه برسد به المپیک که قطعاً دشوارتر می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

پوشیدن پومسه

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.