وزارت راه:منابع مالی مهم‌ترین چالش نهضت ملی مسکن است

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: باید بپذیریم در وزارت راه و شهرسازی متولی بخش مسکن هستیم و وظیفه ماست که با سیاست‌گذاری‌های درست در حوزه مسکن رونق ایجاد کنیم.

وی با بیان این‌که در طرح نهضت ملی مسکن نیاز به تغییر نگرش و تغییر سیاست وجود دارد، افزود: یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در طرح نهضت ملی مسکن بحث تامین مالی و تسهیلات بانکی است که باید این موضوع را در شورای عالی مسکن پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته درخصوص تامین مالی پروژه‌های مسکن از طریق بازار سرمایه اقدامات مثبتی صورت گرفته است، تصریح کرد: جذب سرمایه‌های خرد یکی از ظرفیت‌های مفید تامین مالی پروژه‌های نهضت ملی مسکن است.

به گزارش خبرآنی، جدیدترین آمار بانک مرکزی از عملکرد بانک‌ها در نهضت ملی مسکن نشان می‌دهد مجموع تسهیلات پرداخت شده به این طرح حدود 225 همت بوده است.

این میزان تسهیلات مربوط به وام خودمالکی، نهضت ملی مسکن، مسکن شهری، مسکن روستایی، ودیعه مسکن و حوادث غیرمترقبه است.

قانون جهش تولید مسکن بانک ها را مکلف کرده حداقل 20 درصد از کل تسهیلات خود را به نهضت ملی مسکن اختصاص دهند، این در حالی است که جدیدترین آمار از عملکرد نظام بانکی در این بخش نشان می‌دهد سهم 17 بانک از پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن همچنان صفر است.

بر این اساس عملکرد بانک‌های اقتصاد نوین، ایران‌زمین، گردشگری، مؤسسه ملل، کارآفرین، شهر، سامان، پست ایران، پاسارگاد، پارسیان، آینده، رفاه کارگران، توسعه تعاون، دی، کشاورزی، خاورمیانه و سرمایه در مشارکت نهضت ملی مسکن صفر بوده است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

وزارت منابع

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.