حماس در سالروز کشتار صبرا و شتیلا: ملت فلسطین تا زوال اسرائیل به مقاومت ادامه می‌دهد

جنبش حماس در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز کشتار «صبرا و شتیلا»، بر ادامه مقاومت و پایداری ملت فلسطین تا زمان زوال رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش خبرآنی، سرویس اقدام جمعی حماس در لبنان در چهل و دومین سالگرد کشتار صبرا و شتیلا، تأیید کرد که ملت فلسطین تا پایان و زوال رژیم اشغالگر به استقامت و مقاومت خود ادامه خواهد داد.

طبق گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این جنبش اعلام کرد: کشتار صبرا و شتیلا که توسط اشغالگران اسرائیل و شبه‌نظامیان متحد آن در ۱۶ سپتامبر ۱۹۸۲ انجام شد، به عنوان یک کشتار دردناک و وحشیانه در وجدان ملت فلسطین و جهان باقی خواهد ماند؛ کشتاری که بیانگر تروریسم و ​​وحشیگری اشغالگران اسرائیل بود.

در این بیانیه آمده است: این کشتار در تاریخ ملی ما جاودانه خواهد ماند، زیرا عزم مردم ما را برای مقابله با ظلم و تروریسم تا رهایی و بازگشت، به ثبت رساند. این جنایت لکه ننگی بر کارنامه بشریت خواهد ماند؛ چراکه عاملان این قتل عام را محاکمه یا مجازات نکردند.

حماس اضافه کرد: سکوت جهان در قبال مجازات جنایتکاران در سال ۱۹۸۲ به اشغالگران اسرائیل اجازه بازگشت به کشتارهای جدید علیه ملت ما را داد و جهان مسئولیت کامل توقف تجاوز اسرائیل به نوار غزه و محاکمه جنایتکاران اشغالگر را بر عهده دارد.

این جنبش در ادامه تاکید کرد: ملت فلسطین که از زمان نکبت در سال ۱۹۴۸ تا به امروز در برابر تروریسم، اشغالگری و ظلم و وحشیگری ایستادگی کرده است، بر اعتقاد به عدالت آرمان خود متعهد خواهد ماند.

حماس همچنین در ادامه بیانیه خود آورده است: پاسخ واقعی به کشتار صبرا و شتیلا و کشتار روزانه اشغالگران اسرائیل، از طریق پروژه مقاومت، ایجاد وحدت ملی واقعی در پشت آن و حمایت از عملیات طوفان الاقصی است که شکنندگی اسرائیل را به اثبات رساند و راه آزادسازی و بازگشت را باز کرد.

۱۶ سپتامبر یک روز تلخ در خاطره فلسطینی‌ها است؛ جنایت اردوگاه‌های «صبرا» و «شتیلا» علیه ساکنان این دو اردوگاه به مدت سه روز (روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ سپتامبر) طول کشید و در جریان آن شمار زیادی از ساکن آنها، اعم از مرد و زن و کودک و سالخورده به شهادت رسیدند که اکثر آنها فلسطینی و تعدادی نیز لبنانی بودند.

در آن زمان شمار شهدای این جنایت ۳۵۰۰ الی ۵۰۰۰ نفر از مجموع ۲۰ هزار ساکن اردوگاه‌های صبرا و شتیلا اعلام شد. این جنایت پس از آن آغاز شد که ارتش صهیونیستی به فرماندهی «آریل شارون» وزیر جنگ وقت این رژیم و رافائیل ایتان، این 2 اردوگاه را به محاصره خود درآورد و به دور از چشم رسانه‌های گروهی با استفاده از سلاح‌های سرد و غیره ساکنان این اردوگاه را به خاک و خون کشید.

در جریان این جنایت، نیروهایی از گروه‌های لبنانی نیز با ارتش صهیونیستی در محاصره اردوگاه‌های صبرا و شتیلا همکاری کردند و سپس صدها نیروی مسلح به بهانه جستجوی مبارزان فلسطینی وارد این دو اردوگاه شدند. این در حالی بود که در این اردوگاه‌ها جز زنان و کودکان و سالخوردگان کسی نبود؛ اما عناصر مسلح زنان و کودکان را به خاک و خون کشیدند و اکثر جنازه‌ها را در خیابان‌های این اردوگاه‌ها ریختند؛ اما در ادامه بلدوزرهای صهیونیستی وارد ماجرا شدند تا این اردوگاه و منازل داخل آن را تخریب کرده و صحنه جنایت را کاملا از بین ببرند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.