ایرلاین‌ها شیوه‌نامه خروج هواپیمای فرسوده را اجرا نمی‌کنند

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، دیروز مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در خصوص هواپیماهای فرسوده در فرودگاه امام خمینی (ره) و درخواست مدیرعامل شهر فرودگاهی برای تعیین تکلیف آنها، گفت: شرکت‌های هواپیمایی تعدادی هواپیمای اسقاطی دارند که در رهن بانک هستند و امکان تعیین تکلیف آنها تا زمانی که بانک نخواهد، وجود ندارد.

وی افزود: برای تعیین تکلیف این هواپیماها باید ایرلاین‌های مربوطه و بانک‌ها با هم به توافق برسند.

سامانی از فراهم شدن امکان بازیافت هواپیماهای فرسوده در همدان خبر داد و گفت: به‌تازگی مرکز بازیافت هواپیما با همکاری شهرداری در همدان راه‌اندازی شده است. این مرکز به ایرلاین‌ها اعلام کرده می‌توانند هواپیماهایی که از چرخه پروازی خارج شده‌اند را به این مرکز منتقل کرده و در سال اول تخفیفات و تسهیلاتی برای ایرلاین‌ها جهت عدم دریافت هزینه پارکینگ در نظر گرفته شده است.

این در حالی است که شهر فرودگاهی امام (ره) شرکت‌های هواپیمایی را عامل اصلی بلاتکلیفی هواپیماهای اسقاطی و فرسوده معرفی می‌کند.

اهورا محمدی سرپرست مرکز ارتباطات و امور بین‌المللی شهر فرودگاه امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرآنی، می‌گوید:مطابق یکی از تبصره‌های شیوه‌نامه شماره 4908 ابلاغی سازمان هواپیمایی کشوری، هر هواپیمایی که در فرودگاه امام بیشتر از 90 روز پارک است باید حداکثر 2 ماه بعد از ابلاغ شیوه ‌نامه مذکور از فرودگاه خارج شود.

وی افزود: یا این‌که برنامه بازیافت هواپیما به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شود.

وی بیان کرد: هیچکدام از این 2 مورد تا الان اتفاق نیفتاده است. در این رابطه چندین بار با شرکت‌های هواپیمایی مکاتبه کرده و گفتیم که این هواپیماها باید از محوطه‌های شهر فرودگاهی خارج شود. متاسفانه تا این لحظه ایرلاین‌ها تمکین نکرده‌اند.

محمدی در واکنش به اظهارات دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی مبنی بر این‌که این هواپیماها در رهن بانک است، گفت: این‌که در رهن بانک است یا خیر مشکل شرکت‌های هواپیمایی است و در هر صورت این هواپیماها باید از فرودگاه امام و محاوط مرتبط با شهر فرودگاهی خارج شود.

وی یادآور شد: شهر فرودگاهی برای این موضوع در حال مذاکره با سازمان هواپیمایی کشوری است.

وی تاکید کرد: شهر فرودگاهی امام ویترین مدیریتی کشور است و این هواپیماها واقعاً اسقاطی بوده و به هیچ دردی نمی‌خورند. فقط بدنه این هواپیماها باقی مانده و هر آن چیزی که داخل آن بوده را باز کرده و برده‌اند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.