ادامه جنایات اشغالگران در مناطق مختلف کرانه باختری

در حالیکه جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه وارد سیصد و چهل و ششمین روز خود شده، اشغالگران امروز (دوشنبه) به تعدادی از مناطق کرانه باختری و منازل فلسطینیان یورش برده و درگیری‌هایی میان ۲ طرف رخ داده است.

به گزارش خبرآنی، رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز به اردوگاه «العین» در غرب شهر نابلس در شمال کرانه باختری یورش بردند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، منابع محلی اعلام کردند نظامیان رژیم صهیونیستی به این اردوگاه یورش برده و در چندین مکان مستقر شده و به برخی منازل فلسطینیان هم حمله‌ور شدند. رسانه‌های فلسطینی همچنین گزارش دادند نظامیان رژیم صهیونیستی پس از یورش به منزل «محمد فریج» اسیر آزاده فلسطینی در شهر قلقیلیه اقدام به بازداشت وی کردند.

اشغالگران همچنین به اردوگاه «العروب» در شمال الخلیل در جنوب کرانه باختری و همچنین به شهرک «نعلین» در غرب رام‌الله در مرکز کرانه باختری یورش بردند.

از سوی دیگر، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه به شهرها و شهرک‌های فلسطینی در استان‌های مختلف کرانه باختری یورش بردند و درگیری‌های مسلحانه‌ای در اردوگاه بلاطه رخ داد و طی این درگیری‌ها اشغالگران به سمت فلسطینیان گلوله و بمب‌های گازی شلیک کردند.

در همین راستا، شاهدان عینی اعلام کردند نظامیان رژیم صهیونیستی به منطقه شرقی شهر نابلس ازجمله اردوگاه «بلاطه» یورش بردند و در سرتاسر این اردوگاه صدای تیراندازی و درگیری‌های مسلحانه به گوش می‌رسید.

گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی و گردان‌های شهداء الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح از طریق صفحات رسمی خود در تلگرام از درگیری‌های نیروهای مقاومت با اشغالگران خبر دادند.

در همین رابطه، منابع اعلام کردند اشغالگران به محله «المصایف» در شهر رام‌الله در مرکز کرانه باختری و اردوگاه «عایده» در شمال «بیت لحم» در جنوب کرانه باختری و همچنین شهر قلقیلیه از ورودی‌های شمالی و جنوبی آن یورش بردند.

اشغالگران همچنین به روستاها و شهرک‌های «قریوت»، «سالم»، «أوصرین»، «بیتا» و «صرة» در استان نابلس یورش بردند و صهیونیست‌ها در جریان این یورش‌ها اقدام به شلیک بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور به سمت شهروندان فلسطینی کردند.

در روستاهای «بیت لقیا» در غرب رام‌الله و «برقة» در شرق این شهر در مرکر کرانه باختری درگیری‌هایی میان فلسطینیان و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی رخ داد و طی آن اشغالگران به سمت فلسطینیان گلوله جنگی شلیک کردند. صهیونیست‌ها همچنین به شهرک «ترمسعیا» در شمال شرق رام‌الله نیز یورش بردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین اقدام به بازداشت «لؤی حامد احد مساعید» کودک ۱۲ ساله فلسطینی به همراه پدرش پس از یورش به منزلشان در روستای «الجفتلک» در شمال شهر «أریحا» در شرق کرانه باختری کردند.

شاهدان عینی نیز از یورش نیروهای رژیم اشغالگر به روستای «ابو العسجا» در جنوب شهر الخلیل و منازل داخل این روستا و تفتیش و بازرسی و تخریب محتویات منازل فلسطینیان خبر دادند.

از ۲۸ اوت تاکنون، ارتش رژیم صهیونیستی به طور مکرر به استان‌های مختلف کرانه باختری حمله و عقب‌نشینی کرده و طی آن اقدام به کشتار و بازداشت فلسطینی‌ها کرده است.

طبق آخرین آمار اعلامی توسط وزارت بهداشت فلسطین بدون احتساب شهدای جدید، این حملات نظامی ۳۹ شهید از جمله هشت کودک و ۱۵۰ زخمی بر جای گذاشته است. همچنین بر اساس اظهارات مقامات محلی در کرانه باختری، خسارت قابل توجهی به زیرساخت‌ها و منازل وارد شده است.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرده است که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون ۶۹۱ فلسطینی در کرانه باختری به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسیده و ۵۷۰۰ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

پیش از این باشگاه اسیران فلسطین در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته تاکنون ۱۰ هزار و ۷۰۰ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

از زمان آغاز عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، مناطق مختلف کرانه باختری هم شاهد عملیات‌های ضد صهیونیستی و همچنین تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها بوده‌ است.

با گذشت ۳۴۶ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، رزمندگان مقاومت همچنان ضربات سنگینی را به اشغالگران وارد می‌کنند و با تغییر روش‌های مبارزه خود، کمین‌های پیچیده و جنگ چریکی علاوه بر وارد کردن دشمن به یک جنگ فرسایشی، ارتش رژیم اشغالگر را سردرگم کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.