رسانه صهیونیستی: سوالات جدی درباره عملکرد پدافند هوایی اسرائیل در قبال حملات موشکی مطرح است

یک رسانه صهیونیستی در پی هدف قرار گرفتن مرکز اراضی اشغالی با موشک‌های یمنی، عملکرد ضعیف پدافندهای دفاع هوایی رژیم صهیونیستی را در شناسایی و رهگیری این موشک‌ها زیر سوال برد.

به گزارش خبرآنی، یک رسانه صهیونیستی در پی حمله موشکی انصارالله یمن به تل‌آویو، با اشاره به این که کروز یا بالستیک بودن موشک‌های یمنی مورد استفاده در این حمله نامشخص است، رهگیری نشدن این موشک‌ها از سوی رژیم صهیونیستی را زیرسوال برد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در این باره نوشت: موشک‌ شلیک‌شده از یمن که آژیرهای خطر در مرکز اسرائیل را برای اولین بار پس از گذشت چند ماه از جنگ غزه، روز یکشنبه به صدا درآورد،‌ سوالاتی جدی را در این باره ایجاد می‌کند که اولین نوع موشک‌های شلیک‌شده در نوع خود است.

به نوشته این روزنامه یک موشک بالستیک باید توسط پدافند دفاع هوایی «اَرو ۲» و «اَرو ۳» در فواصلی دورتر از مرزهای اراضی اشغالی شناسایی و با کمک سامانه‌های راداری زمینی دفع می‌شد.

رسانه صهیونیستی: سوالاتی جدی درباره عملکرد سامانه پدافند هوایی اسرائیل در قبال حملات موشکی مطرح است
دود انفجار در مرکز اراضی اشغالی در پی حمله موشکی ارتش یمن

این روزنامه در ادامه نوشت: رهگیری یک موشک کروز دشوار است، به دلیل ارتفاع پرواز کم آن که سامانه‌های راداری را به اشتباه می‌اندازد. اگرچه گشت‌زنی‌ نیروی هوایی اسرائیل با جنگنده‌های مجهز به سامانه‌های راداری، به ویژه اف-۳۵‌ها باید این موشک را شناسایی و سرنگون می‌کردند.

این فرضیه مطرح است که اگر این موشک کروز بوده باشد، پرتاب آن از مسیر غیرمستقیمی از یمن، احتمالا از یک نقطه ورود غیرمنتظره یا یک مسیر طولانی فرعی، شاید از مناطق کوهستانی شلیک شده باشد. این ممکن است فرایند شناسایی را دشوار کند.

رسانه صهیونیستی: سوالاتی جدی درباره عملکرد سامانه پدافند هوایی اسرائیل در قبال حملات موشکی مطرح است
خسارات به بارآمده در نتیجه فعالیت پدافندهای دفاع هوایی در پی حمله موشکی ارتش یمن، 15 سپتامبر

این روزنامه همچنین نوشت: سوال دیگر این است که چرا این موشک توسط سامانه‌های «فلاخن داوود» یا «گنبد آهنین» هم رهگیری نشده و این سامانه‌ها مانند حمله به فرودگاه بن گوریون هدف را گم کرده‌اند.

یدیعوت آحارونوت نوشت: در هر حال، احتمال دارد که این حمله تلافی حمله دو ماه پیش اسرائیل به بندر حدیده باشد که وعده تلافی آن را نیز داده بودند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.