آغاز عملیات انتقال نفتکش یونانی آسیب‌دیده در دریای سرخ

سازمان ماموریت نظامی اتحادیه اروپا در دریای سرخ (آسپیدز) از آغاز عملیات یدک‌کشی و انتقال نفتکش آسیب‌دیده یونانی در دریای سرخ خبر داد.

به گزارش خبرآنی، سازمان ماموریت دریایی اتحادیه اروپا در دریای سرخ اعلام کرد که عملیات انتقال نفتکش «سونیون» برای جلوگیری از یک فاجعه زیست‌محیطی احتمالی در منطقه ضروری است.

طبق گزارش وبسایت «عرب۴۸»، این سازمان در پیامی در «ایکس» (توییتر سابق) نوشت: عملیات نجات MV Sounion و انتقال آن به یک مکان امن یک فرآیند پیچیده و شامل چندین مرحله است.

در بیانیه این سازمان آمده است: یدک‌کش‌ها موفق به تماس با کشتی شدند و کشتی مملو از نفت در حال یدک‌کشی به مکان امن است.

یک منبع دفاعی یونان نیز اعلام کرد که قایق یدک‌کش «ایگیون پلاگوس» با اسکورت نظامی، یدک‌کشی نفتکش به سمت شمال را آغاز کرده است. تیم مسوول با موفقیت به نفتکش سوار شده و کابل‌های یدک‌کشی را متصل کرده‌اند.

خبرگزاری دولتی یونان «آنا» نیز گزارش داد که قایق یدک‌کش توسط سه ناوچه، هلیکوپترها و یک تیم نیروهای ویژه همراهی می‌شود. همچنین، یک کشتی آتش‌نشانی یونانی در صورت نیاز آماده ارائه کمک است.

این نفتکش در تاریخ ۲۱ اوت در نزدیکی سواحل الحدیده هدف موشک‌های نیروهای مسلح یمن قرار گرفت و سپس با قرار دادن مواد منفجره روی عرشه کشتی، آتش‌سوزی‌های جدیدی در آن رخ داد.

خدمه این نفتکش، شامل ۲۳ فیلیپینی و ۲ روس، روز بعد از حمله توسط یک ناو فرانسوی تخلیه شدند.

تلاش قبلی برای جابجایی این نفتکش اوایل ماه جاری میلادی انجام شد، اما شرکت‌های خصوصی مسئول اعلام کردند شرایط برای یدک‌کشی مناسب نبوده و ایمن نیست. این نفتکش تا ۱۲ سپتامبر همچنان در حال سوختن بود، اما نشانه‌ای از نشت نفت از مخزن اصلی مشاهده نشده بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.