«جعفر حسان» مامور تشکیل کابینه اردن شد

پادشاه اردن در فرمانی با تعیین نخست‌وزیر جدید دستور تشکیل دولت این کشور را صادر کرد.

به گزارش خبرآنی، «عبدالله دوم» پادشاه اردن در این فرمان «جعفر حسان» وزیر سابق برنامه‌ریزی و همکاری و مدیر دفتر خود را مامور تشکیل دولت جدید به عنوان جانشین دولت مستعفی «بشر الخصاونه» کرد.

طبق گزارش شبکه المیادین، عبدالله دوم در این فرمان بر ضرورت بسیج کردن تلاش‌ها توسط دولت جدید در راستای حمایت از ملت فلسطین و حقوق آنها تاکید کرد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر مخالفت اردن با جنگ غزه، کشتار در کرانه باختری و قدس اشغالی، خواستار اقدام عربی، اسلامی و بین‌المللی برای حمایت از ملت فلسطین و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی شد.

حسان نیز در پیامی در پلتفرم «ایکس» نوشت: دولت قصد دارد با تمام پتانسیل خود برای خدمت به اردن و اردنی‌ها و اجرای آنچه در فرمان پادشاه آمده است، تلاش کند.

دولت اردن با ریاست بشر الخصاونه ۲۵ شهریور استعفای خود را تقدیم «عبدالله دوم» پادشاه اردن کرد.

جعفر حسان ۵۶ ساله دارای دکترای علوم سیاسی و اقتصاد بین‌الملل از دانشگاه ژنو، فوق لیسانس مدیریت دولتی از دانشگاه هاروارد، فوق لیسانس روابط بین‌الملل از دانشگاه بوستون و لیسانس روابط بین‌المللی از دانشگاه آمریکایی در پاریس است.

«جعفر حسان» مامور تشکیل کابینه اردن شد
جعفر حسان

حسان از مه ۲۰۲۱ تا پیش از مکلف شدن به تشکیل دولت به عنوان مدیر دفتر پادشاه و رازدار او خدمت کرده است. وی همچنین بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ این سمت را برعهده داشت و همچنین از ۱۸ اوت ۲۰۲۰ مشاور سیاسی پادشاه و از آوریل ۲۰۱۹ مشاور ارتباطات و هماهنگی اردن بود.

او از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ به عنوان وزیر برنامه ریزی و در سال ۲۰۱۸ معاون نخست‌وزیر بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

مامور تشکیل کابینه

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.