مجمع عمومی فدراسیون ورزش‌های همگانی برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های همگانی، مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون ورزش‌های همگانی، صبح امروز (یکشنبه) با ریاست سینا کلهر معاون جوانان وزارت ورزش، مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس بانوان کمیته ملی المپیک، علی خلیلی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی، شهرام علم سرپرست نایب رئیسی، شبنم کلاهی سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون، احمد نامنی مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها، روسای هیئت‌های استانی، نمایندگان ورزشکاران، مربیان، داوران و سازمان‌های مختلف برگزار شد.

در ابتدا علی خلیلی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی به ارائه گزارش عملکرد فدراسیون در سال 1402 و 6 ماهه نخست سال 1403 پرداخت و گفت: چشم انداز ما تا سال 1410 بر آنست که هر ایرانی در طول 365 روز هر سال حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشد. این درحالی است که این موضوع با آمار موجود مرکز آمار در حال حاضر 17 دقیقه فاصله دارد و این امر نیاز به مشارکت فراگیر دستگاه‌های ذی‌ربط ورزش همگانی، کمیته‌های همگانی فدراسیون‌های ورزشی و هیئت‌های ورزش همگانی استان‌ها دارد. ادبیات فدراسیون از کم‌تحرکی به توسعه فعالیت بدنی چرخش یافته است و سعی شده تا طبق این رویکرد از هر فرصتی که فعالیت بدنی را امکان پذیر می‌کند و امکان بردن ورزش به عرصه عمومی را دارد، استفاده کنیم و این نگاه را ترویج می‌کنیم.

وی با اشاره به راهبردهای فدراسیون ورزش‌های همگانی در روند اجرایی گفت: توسعه سواد بدنی با رویکرد آموزش تخصصی و چند رسانه‌ای، افزایش مشارکت عمومی مردم و توسعه بستر جهت دسترسی آسان به فعالیت‌های ورزش، ظرفیت سازی، حمایت و توسعه فرهنگ اخلاق ورزشی متناسب با رویکرد ایرانی اسلامی از راهبردهای اصلی فدراسیون در سال 1402 و امسال است.
 
خلیلی در ادامه با بیان آمار برنامه‌های اجرایی فدراسیون در سال گذشته و سال جاری، گفت: در سال 1402، تعداد 697 همایش پیاده‌روی در سراسر کشور برگزار شده است که این آمار نشان از رشد 132 درصدی در قیاس با سال 1401 دارد. در شش ماهه نخست 1403 تاکنون 226 همایش پیاده‌روی خانوادگی با مشارکت 689620 نفر و مجموع هزینه 17473 میلیارد تومان برگزار شده است. همچنین به مناسبت ایام اربعین، طرح قدم به قدم به سمت حرم در سال گذشته با برگزاری 143 همایش پیاده‌روی همراه بود و در سال 1403 با برگزاری 823 همایش پیاده‌روی و با نام طرح گام‌های عاشقانه با رشد 475 درصدی همراه بود.
 
رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی یادآور شد: تاکنون 13 جشنواره ملی و همچنین مسابقات مینی فوتبال محلات با هدف مشارکت انبوه برگزار شده که سال 1402 با مشارکت 42212 تیم همراه بود. مسابقات کارکنان دستگاه‌های اجرایی با ابلاغ معاونت توسعه ورزش همگانی با مشارکت 32 هزار نفر در قالب 6237 تیم برگزار شد که نشان از رشد 97 درصدی در قیاس با سال 1402 دارد. در سال 1402، دو ماراتن شهری در تهران و کیش برگزار شد، ماراتن گذر از طبیعت در مازندران اجرا شد، لیگ همگانی و لیگ برتر یوگا نیز آغاز به کار کرد و جهت فعال سازی قشر سالمند که 10 درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده‌اند، طرح سه شنبه‌های بازی و ورزش سالمندی را آغاز کره‌ایم.
 
خلیلی با اشاره اقدامات بدیع فدراسیون در مشارکت با دیگر نهادها اظهار داشت: آزمون ورودی و عملی آتش‌نشانان، اجرای 6000 برنامه فرهنگی در سال 1402 و 3920 اقدام فرهنگی در امسال برگزار شد. در ادامه ساماندهی روز جهانی یوگا با هماهنگی معاونت بین‌الملل وزارت ورزش و حصور سفیر هند برگزار شد و دوره‌های آموزشی فدراسیون ورزش‌های همگانی رشد 8 درصدی داشته است.

وی در خاتمه با اشاره به ابتکارات فدراسیون ورزش‌های همگانی اظهار داشت: طراحی مجدد وبسایت فدراسیون ورزش‌های همگانی، طراحی و راه‌اندازی اپلیکیشن گامیران، ساخت موسیقی اختصاصی ورزش همگانی، برگزاری جشنواره هنرهای دیجتیال ورزش همگانی از دیگر اقدامات فدراسیون در راستای افزایش آگاهی‌بخشی به مردم بوده است. همچنین تجهیزات مختلف ورزشی مانند ارسال بیش از 60 هزار توپ دولایه پلاستیکی، 90 دستگاه دوچرخه و 1657 مدال به سراسر استان‌ها توزیع شده است.
 
در ادامه گزارش حسابرس، وحید محمودیان بازرس فدراسیون و مهرداد عبیدی خزانه دار فدراسیون در مجمع بیان و به تائید و تصویب اعضای مجمع رسید.

همچنین در حاشیه مجمع عمومی فدراسیون ورزش‌های همگانی انتخابات داخلی هیئت رئیسه با رای‌گیری از اعضای حاضر در مجمع برگزار شد. در این انتخابات روهام ابوطالبی رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان مازندران، محمد حسین زاهدی‌فر رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان بوشهر، لعبت خلیلی کاندیدای خزانه‌داری، شهرام علم کاندیدای نایب رئیسی، ناهیده جباری کاندیدای کارشناس خبره و حسین اوجاقی کاندیدای  کارشناسی خبره برای رای‌گیری اعلام آمادگی کردند.

 در نهایت از 47 نفر رای دهنده، ناهیده جباری با 44 رای، شهرام علم با 42 رای، لعبت خلیلی با 34 رای، حسین اوجاقی با 31 رای و محمد حسین زاهدی‌فر با 25 رای به عنوان اعضای هیئت رییسه فدراسیون ورزش‌های همگانی از سوی مجمع رای اعتماد گرفتند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.