حضور بخش خصوصی در حوزه ارتباطات پررنگ تر می شود

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با اعضای شورای مرکزی سازمان نصر کشور و استان‌ها اعلام کرد که در دهه گذشته اتفاقات خوبی در حوزه دیجیتالِ فضای کسب‌وکار کشور افتاده است، اما به زعم او در این حوزه با نقطه مطلوب فاصله داریم و بنابراین «سرعت گرفتن ضرب‌آهنگ تلاش‌ها» در این زمینه ضروری است.

ستار هاشمی در جمع اعضای شورای نصر کشور، که مدیران بخش‌ خصوصی و شرکت‌های خصوصی هستند، تصریح کرد که «به حضور بخش خصوصی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باور دارم» و افزود:

در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به بخش خصوصی اعتماد شد و امروز شاهد مشارکت 6 یا 7شرکت دانش‌بنیان در فعالیت‌های سازمان ثبت هستیم.

او هم‌چنین در خصوص همکاری برای رفع ناترازی‌های انرژی و افزایش بهره‌وری در فضای صنایع، معادن، نفت و سلامت اعلام آمادگی کرده تا با استفاده از «مدیریت هوشمند انرژی و فناوری اطلاعات» آاین هدف تحقق پیدا کند.

هاشمی در ادامه به فرصت‌ها و ظرفیت‌های گسترش فعالیت‌ها و همکاری‌ها در فضای بین‌الملل، به‌ویژه بازار کشورهای آسیای میانه، اشاره کرده و خواستار طراحی «نقشه راه عملیاتی» برای حضور فعال و حداکثری در این کشورها شد.

وزیر ارتباطات که اخیرا برای شرکت در اجلاس وزرای اسکاپ سفری به قزاقستان داشته کشورهای آسیای میانه را مایل به همکاری و تعامل دیده است. به گفته او، این کشورها به همکاری با ایران در حوزه‌های زیرساختی، استارتاپ‌ها، توسعه سامانه‌ها، سرویس‌ها و اقتصاد فضایی علاقمند هستند.

با وجود چنین تمایلی در کشورهای آسیای میانه هاشمی بر ضرورت افزایش بهره‌وری و عایدی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرده و اعتقاد دارد که لازم است در این حوزه از ظرفیت کشورهای منطقه استفاده کرده و بازارهای جدید با کارکردهای متعدد ایجاد کنیم.

به گفته او، علاوه بر تمرکز بر استفاده حداکثری از ظرفیت کشورها و قدرت‌های اقتصادی نوظهور نظیر «بریکس»، تعامل با کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و «اسکاپ»، به‌عنوان یکی از پنج کمیسیون منطقه‌ای سازمان ملل متحد، افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.