بررسی آیین‌نامه تاسیس اعتبارسنجی‌ها در شورای ملی تامین مالی

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، پنجمین نشست شورای ملی تامین مالی عصر دیروز با حضور محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی، سید محمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت، مهدی غضنفری رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی و سایر اعضا تشکیل شد.

"مرور قانون تامین مالی و تکالیف قانونی برای دستگاه های مختلف" و بررسی "پیش نویس آیین نامه تاسیس و فعالیت شرکت های اعتبارسنجی" دو دستور کار این نشست بودند.

همچنین اعضای این شورا با بررسی پیش نویس "آیین نامه تاسیس و فعالیت شرکت های اعتبارسنجی" با موادی از آن موافقت کردند؛ و بررسی سایر مواد این آیین نامه به نشست آتی شورا موکول شد.

شایان ذکر است قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در اواسط اردیبهشت ماه برای اجرا به دولت ابلاغ شده که از مواد آن، تشکیل "شورای ملی تامین مالی" است.

بر اساس این قانون، به منظور توسعه و ترویج الگوهای تأمین مالی، هم‌افزایی نهاده‌ها و روش‌های تأمین مالی، تقویت نظارت یکپارچه در تأمین مالی، توسعه دامنه وثایق و تضامین و تقویت نظام سنجش اعتبار «شورای ملی تأمین مالی» به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی از اعضای اصلی این شورا هستند و همچنین یک نفر از بین اعضای کمیسیون اقتصادی و یک نفر از بین اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات به انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر دیگر در این جلسات حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.